دیدار نمایندگان روسکاسموس و فرستادگان سازمان فضایی هند

0 620

سیروس برزو: سازمان فضایی روسیه روسکاسموس (Roscosmos) اعلام کرد هیئت اعزامی سازمان تحقیقات فضایی هند (-ISRO -Indian Space Research Organisation) با مسئولان عالی‌رتبه صنایع فضایی روسیه ازجمله دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin) رئیس روسکاسموس، ایگور آربوزوف (Igor Arbuzov) رئیس شرکت فناوری‌های فضایی انرگوماش (Energomash) و دیمیتری لاسکوتف (Dmitry Loskutov) رئیس گلاوکاسموس (Glavkosmos) دیدار داشتند.
از طرف هند سریدارا پانیکر سومنات (Sridhara Paniker Somanat) رئیس مرکز فضایی ویکرام سارابای (Vikram Sarabhai Space Center) و کونوننگو شیامال کومار (Kunungo Shiamal Kumar) رئیس دفتر برنامه حمل‌ونقل فضایی (Space Transportation Program Bureau) در این نشست حضور داشتند.
طی مذاکرات، هیئت روسی امکانات و توانایی‌های خود را در  زمینه توسعه موتورهای مایع سوز موشکی و سایر محصولات مربوط به فناوری‌های فضایی را ارائه کرد.
این نشست منجر به امضای یک پروتکل شد که در آن آمادگی هر دو طرف علاقه‌مندی خود برای توسعه بیشتر همکاری‌های علمی و فنی را اعلام کردند. قرار است با انجام نشست‌های بیشتر و اعزام گروه‌هایی، تا پایان آوریل ۲۰۱۹، مذاکرات در خصوص تعیین هر یک از زمینه‌های همکاری برگزار مشخص شود و تا پایان نیمه اول سال، نقشه راه اقدامات مشترک مورد تأیید قرار می‌گیرد.
لازم به ذکر است که هند و روسیه از دهه ۱۹۷۰ همکاری‌های تنگاتنگی درزمینه انتقال فناوری فضایی داشته‌اند و غیر از پرتاب ماهواره‌های هندی، روس‌ها یک شهروند هند را نیز به فضا برده‌اند و در سال گذشته قراردادی برای آموزش فضانورد هند در مرکز فضایی گاگارین بسته‌شده و قرار است روس‌ها به این کشور در انتخاب و آموزش نخستین گروه فضانوردان هند که طی چند سال آینده با سفینه ساخت هند به فضا خواهد رفت، کمک کند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12239
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها