بودجه ۲۰ میلیون دلاری نیروی هوایی آمریکا برای داده‌های هواشناسی ماهواره‌ای

0 1,403

کنگره ایالات‌متحده آمریکا به نیروی هوایی این کشور (U.S. Air Force) اجازه داده است در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ میلادی در مجموع ۲۰ میلیون دلار هزینه برای دستیابی به داده‌های ماهواره‌های هواشناسی تجاری که برای هواشناسی در کاربرد نظامی قابل‌استفاده هستند صرف کند. تاکنون نیروی هوایی ایالات‌متحده هفت میلیون دلار از این مبلغ را در برنامه مقدماتی داده هواشناسی تجاری (Commercial Weather Data Pilot Program) هزینه کرده است. این برنامه زیر نظر سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالات‌متحده (National Oceanic and Atmospheric Administration) انجام می‌شود. همچنین اختصاص سه میلیون دلار دیگر از بودجه نیز در حال انجام است. به گفته مسئولان بخش هواشناسی نیروی هوایی ایالات‌متحده، آنان علاقه‌مند هستند از هر توانمندی و فرصتی در بخش‌های تجاری استفاده کند.

برای انعقاد سریع قراردادها، نیروی هوایی ایالات‌متحده در نظر دارد از مسیر سازمان‌هایی مثل تحقیقات نوآورانه تجارت‌های کوچک (Small Business Innovative Research) و یا پردیس تسریع فناوری و نوآوری (Catalyst Campus for Technology & Innovation) اقدام کند.

سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالات‌متحده در سپتامبر ۲۰۱۸ قراردادهایی به ارزش مجموع بیش از هشت میلیون دلار با شرکت‌های ژئواپتیکز (GeoOptics)، پلنتیک (PlanetiQ) و اسپایر (Spire) برای فراهم کردن داده‌های اختفای راداری بسته است که در کاربردهای هواشناسی و هواشناسی نظامی به کار می‌آیند. برای مثال این داده‌ها چگالی الکترون‌ها در یون‌کره را که بر سامانه‌های هوابرد اثر دارند نشان می‌دهند.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12220
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها