چین ۹۰ماهواره برای آرژانتین به فضا پرتاب می‌کند

0 672

سیروس برزو: شرکت آرژانتینی ستلاجیک (Satellogic) که مقر آن در بوینس آیرس (Buenos Aires) است تصمیم دارد یک شبکه ماهواره‌ای سنجش‌ازدور را با کمک چین در مدار زمین قرار دهد.

امیلیانو کارژیمان (Emiliano Kargieman)، بنیان‌گذار و مدیر این شرکت در روز ۱۵ژانویه اعلام کرد که قصد دارد ۹۰فروند ماهواره خود را با کمک شرکت چینی صنایع دیوار بزرگ (China Great Wall Industry Corporation) طی شش پرتاب در مدار قرار دهد.
بر اساس گفته کارژیمان، اولین پرتاب با ۱۳ماهواره برای سپتامبر یا اکتبر سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است. پرتاب‌های بعدی به فاصله دوره‌های سه‌ماهه صورت خواهد گرفت. این پرتاب‌ها قرار است با موشک‌های لانگ مارچ-۶ (Long March 6) انجام شود هرچند برخی از پرتاب‌های ممکن است با موشک قوی‌تر چین یعنی لانگ مارچ ۲-دی (Long March 2D) صورت گیرد که بستگی به تأمین کمی ماهواره‌ها دارد.
پانزده ماهواره که هرکدام وزنی حدود ۴۵کیلوگرم در اندازه ۱۰۰×۵۰×۵۰سانتیمتر در پژوهشگاه مونته ویدئو (Montevideo) اروگوئه ساخته می‌شود. کارژیمان اضافه کرد: «ما باید تا پایان سال تولید را افزایش دهیم تا بتوانیم طبق برنامه زمان‌بندی جلو برویم.»
هر ماهواره دو سامانه سنجش از راه دور را با خود دارد. سامانه اصلی یک دوربین چندمنظوره با توانایی تصویربرداری با وضوح یک متر است. سامانه دوم یک آشکارساز تشعشع حرارتی طیفی با وضوح ۳۰متر است. این نوع تصویربرداری برنامه‌ای با تقاضای محدود است.پس از کامل شدن این شبکه در مدار، ستلاجیک قادر خواهد بود تصاویری از کل زمین را با این وضوح ارائه دهد که هر هفته به‌روز می‌شود. 
ستلاجیک در حال حاضر علاوه بر دفتر مرکزی و مرکز تحقیقاتی در بوینس آیرس و همچنین مرکز تولید ماهواره‌ای در اروگوئه، دارای ۱۶۰کارمند و در چندین دفتر در سراسر جهان ازجمله یک دفتر در تل آویو است که در زمینه توسعه نرم‌افزار و دیگری در بارسلونا، برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها مشغول به کار است. این شرکت همچنین دارای دفاتر توسعه کسب‌وکار در آمریکا و چین است.
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12165
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها