شرکت ایرباس وآژانس فضایی استرالیا برای توسعه فناوری فضایی این کشور همکاری می‌کنند

0 598

آژانس فضایی استرالیا (Australian Space Agency) و شرکت ایرباس دیفنس اند اسپیس (Airbus Defence and Space) با امضای بیانیه‌ای قصد خود را برای همکاری به منظور توسعه توانمندی‌های فضایی استرالیا اعلام کردند. مگان کلارک (Megan Clark) رئیس آژانس فضایی استرالیا گفته است امضای این بیانیه با ایرباس نقشی را که استرالیا می‌تواند در صنعت فضایی جهان بازی کند برجسته می‌کند. مسئولان ایرباس نیز از تمایل این شرکت به همکاری با دانشگاه‌ها و استارت‌‌آپ‌های استرالیایی علاوه بر آژانس فضایی این کشور برای ارتقای توانمندی‌های فضایی این کشور و همچنین مشارکت در رشد و اشتغال‌زایی استرالیا با تمرکز ویژه بر نوآوری و مهارت خبر داده‌اند.

به گفته کارن اندروز (Karen Andrews) وزیر صنعت، علوم و فناوری استرالیا که از امضای این بیانیه استقبال کرده، شرکت ایرباس از سال‌های گذشته حضور پررنگی در استرالیا داشته و برای بیش از ۲۵ سال تصویرهای ماهواره‌های  رصد زمین را برای این کشور تأمین کرده است. ایرباس در ژوئن ۲۰۱۸ پایگاه هوایی ویندهم (Wyndham) در غرب استرالیا را به عنوان نخستین پایگاه برای عملیاتی شدن هواپیمای پیشرفته بدون سرنشین زفیر (Zephyr) که از برق خورشیدی استفاده می‌کند انتخاب کرد. این هواپیما در لایه استراتوسفر جو پرواز می‌کند و هواپیمایی از فناوری ارتفاع بالای شبه ماهواره‌ای (high altitude pseudo-satellite به‌اختصار HAPS) است. این هواپیمای بدون سرنشین قابلیت‌های یک ماهواره و هواپیما را ترکیب کرده است. علاوه بر کاربردهای نظامی، این هواپیما برای کاربردهای کشاورزی، محیطی، امنیتی و همچنین تأمین اینترنت برای نقاطی که امکان اتصال ندارند کارایی دارد و می‌تواند ماه‌ها به‌طور مداوم پرواز کند. ایرباس فناوری‌های تصویربرداری باکیفیت و خدمات مخابراتی با پهنای باند بالا را برای این هواپیما فراهم کرده است و در حال ارتقای قابلیت حمل محموله‌های آن است.  پایگاه هوایی استرالیایی در ویندهم میزبان کارکنان ایرباس برای انجام عملیات هواپیمای زفیر خواهد بود.

همچنین شرکت ایرباس در سال ۲۰۱۶ ایستگاهی زمینی در ادلاید (Adelaide) در استرالیا برای دریافت داده‌های ماهواره مخابراتی اسکای نت ۵ (Skynet 5)  افتتاح کرد. در حال حاضر اسکای نت  تنها سامانه مخابرات نظامی ماهواره‌ای با مالکیت تجاری است که مخابرات ماهواره‌ای امن در باند ایکس و همچنین خدمات UHF فراهم می‌آورد.

ایرباس همکاری‌های فراوانی نیز درزمینهٔ هواپیماهای تجاری و نظامی و بالگرد با استرالیا دارد. هم‌اکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر کارمند در ۱۰ مکان مختلف در استرالیا برای ایرباس کار می‌کنند.


منبع Defenceconnect
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12028
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها