ماهواره‌بر دلتا-۴ هوی ماهواره جاسوسی آمریکا را به فضا برد

0 698

اتحادیه پرتاب‌های ماهواره‌ای(ULA)٬ ماهواره جاسوسی دفتر شناسایی ملی ایالات متحده را توسط ماهواره‌بر دلتا-۴هوی(Delta-4heavy) به فضا پرتاب کرد.

این پرتاب در تاریخ ۳۰ دسامبر (۹ دی) ساعت ۱۹:۵۵ به وقت تهران در پایگاه هوایی وندربرگ در کالیفرنیا انجام خواهد شد و ماهواره بر دلتا-4هوی ماهواره‌ای جاسوسی را برای ایالات متحده به فضا خواهد فرستاد.

این ماهواره که NROL-71 نام دارد٬ با ۱۳.۵ تن وزن ماهواره‌ای سنگین حساب میشود که به وسیله‌ آینه‌ای به قطر ۲.۴ متر که به اندازه قطر تلسکوپ هابل است٬ اقدام به عکس‌برداری از سطح زمین با رزولوشن ۱۵ سانتی‌متر میکند که البته این دقت به دلیل مزاحمت جو زمین محقق نخواهد شد.

این ماهواره از خانواده KH-11 است که NROL-71 هفدهمین نمونه از این خانواده است. از سال ۱۹۷۶ تاکنون ۱۶ ماهواره دیگر از این خانواده به فضا پرتاب شده‌اند.

دلتا-۴هوی بزرگ‌ترین عضو خانواده ماهواره‌برهای دلتا-۴ است که از به هم پیوستن سه ماهواره‌بر دلتا-۴ یک ماهواره‌بر سه‌بدنه‌ای را ایجاد کرده‌اند به‌وجود آمده است.
قرار بود این پرتاب در ۲۹ نوامبر انجام شود که به دلیل بروز مشکلاتی در مدارهای مغناطیسی ماهواره‌بر و پس از آن مشکلات آب‌و‌هوایی به امروز موکول شد.

 
منبع space flight now
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11913
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها