اکثر روس‌ها با سرمایه‌گذاری در فناوری فضایی موافقند

0 213

آخرین نظرسنجی‌های مرکز مطالعات افکار عمومی روسیه (The All-Russian Center for the Study of Public Opinion) نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور با سرمایه‌گذاری و کار در زمینه فناوری فضایی موافق هستند.
این مرکز طی روزهای اخیر، با افراد مختلف در مورد ارزیابی وضعیت فضانورد روسیه مصاحبه و نظرسنجی داشت. بر اساس نتایج حاصله از این مطالعات، ۹۰درصد شهروندان این کشور معتقدند که روسیه باید در اکتشاف فضا فعالانه شرکت کند.
بر اساس نظرسنجی مزبور، ۵۳درصد از روس‌ها بر این باورند که اکتشافات فضایی عامل موثر در توسعه علم و فناوری‌های بالا است، ۴۶درصد این فناوری را تضمینی برای دفاع از کشور می‌دانند و ۲۱درصد کار در این زمینه را عامل توسعه صنعت هوافضا و ایجاد شغل بر می‌شمارند. در عین حال، ۷۲درصد از آن‌ها بر این باورند که روسیه امروز رهبری در کاوش‌های فضایی را بر عهده دارد و باید موقعیت خود را در این زمینه تقویت کند. البته ۲۳درصد هم معتقدند دیگر روسیه جایگاه خود را از دست داده است.
آگاهی روس‌ها در مورد عدم موفقیت سایوز در ۱۱ اکتبر بسیار بالا بود و ۸۳درصد از آن‌ها گفتند که این حادثه را پیگیری کرده‌اند، ۳۴درصد به پرسشگران پاسخ دادند که این خبر را شنیده‌اند. ۱۶درصد از پاسخ‌دهندگان درمورد حادثه اطلاعی نداشتند. در عین حال، ۶۸درصد از مردم بر این باورند که پرتاب ناموفق یک پدیده شایع و اجتناب‌ناپذیر در فضانوردی است، در حالی که ۲۳درصد از پاسخ‌دهندگان این وضعیت را به عنوان شواهدی از شکست برنامه ملی فضایی توصیف کردند.
در مورد تاثیر این حادثه بر اعتبار بین‌المللی روسیه، ۶۲درصد مطمئن هستند که این حادثه به شهرت روسیه آسیب رساند، اما ۳۴درصد از پاسخ‌دهندگان چنین عقیده‌ای نداشتند.


منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11502
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها