ارائه پیش نویس قطعنامه علیه مسابقه تسلیحاتی در فضا به سازمان ملل متحد

0 541

سیروس برزو: وزارت امور خارجه روسیه، اخیرا اعلام کرد در جریان هفتاد و سومین  جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، روسیه پیش نویس قطعنامه‌ای را در مورد پیشگیری مسابقه تسلیحاتی در فضا به کمیته اول مجمع عمومی ارائه کرد.
آنطور که در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه آمده، مسکو تقویت وضعیت موجود و توسعه پیمان جدید در زمینه کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح در فضا را مد نظر دارد .
در این اطلاعیه, وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرده: «یکی از اولویت‌های ما پیشگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا است.  ما در اولین کمیته جلسه ۷۳مجمع عمومی سازمان ملل پیش نویس قطعنامه مربوطه را معرفی خواهیم کرد.» در این تصمیم چین  نیز روسیه را همراهی و از ابتکار عمل روسیه برای تصویب تعهد در عدم استقرار سلاح در فضا حمایت می‌کند.
در پیش‌نویس تقدیمی به کمیته خواسته شده که سازمان ملل فعالانه نسبت به موضوع «نظارت طولانی مدت بر ایمنی فعالیت‌های فضای خارجی» اقدام کند.
هفتاد و سومین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۱۸سپتامبر گشایش یافت و ریاست هفته پایانی آن در شورای امنیت سازمان ملل بر عهده آمریکا است. هیئت روسی اعزامی به این جلسه را سرگئی لاوروف (Sergey Lavrov)، وزیر امور خارجه، سرپرستی می‌کند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11251
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها