وضع مقررات تازه در امارات با تمرکز بر اقتصاد فضا

0 709

سازمان فضایی امارات متحده عربی (UAE Space Agency) می‌خواهد با وضع قوانین و مقررات تازه و مناسب، موجب تسریع جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت فضایی کشور شود.
دکتر محمد ناصر آل احبابی (Dr Mohamed Nasser Al Ahbabi)، رئیس سازمان فضایی امارات متحده عربی، به تازگی یک سند راهبردی سرمایه‌گذاری فضایی را امضا کرده است که هدف آن تشویق شرکت‌های محلی برای سرمایه ‌ذاری در فضا است. او گفت اغلب سرمایه‌گذاران فضا را به عنوان موضوعی با «خطرپذیری زیاد» در نظر می‌گیرند و می‌خواهند قوانین و مقرراتی تصویب شود که از نظر قانونی از آنها حمایت کند.
وی گفت استفاده تجاری از فناوری فضایی «به یک روند تبدیل شده است» و دولت‌ها به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی علاقه مند هستند.
ال احبابی می‌گوید: «ما در حال کار روی مقررات فضایی هستیم. ما ناچاریم در مورد اقتصاد فضایی فکر کنیم. سرمایه‌گذاران می‌خواهند مطمئن شوند آیا محیط مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارند یا خیر. بنابراین ما باید قوانین و مقررات فضایی مناسبی را برای حمایت از اپراتور محلی و تشویق سرمایه‌گذاری‌های خارجی تصویب کنیم.»
برنامه کنونی ما این است: «تمرکز بر توانایی ساختن و علاوه بر آن، تلاش برای ایجاد یک اقتصاد فضایی و تشویق و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEs) و دانشگاه‌های محلی از طریق تأمین مالی، با این امید که الهام‌بخش باشند. ما سعی می‌کنیم سرمایه‌گذاران را برای ایجاد شرکت‌های فضایی در امارات متحده عربی تشویق کنیم. این کار زمان می‌برد، اما ما پایه و ابزارهای لازم را ایجاد می‌کنیم و من فکر می‌کنم در آینده به این هدف می‌رسیم.»
احبابی گفت: «دولت ها می‌خواهند بخش‌ خصوصی را به سمت سرمایه‌گذاری در فضا هدایت کنند. این رویکردی مناسب برای دستیابی به توسعه پایدار است. دولت‌ها مبالغی را هزینه می‌کنند، اما به بخش خصوصی نیاز دارند تا سرمایه‌گذاری و ایده‌های تازه‌ای را عرضه کنند.»
امارات متحده عربی نیز تلاش می‌کند تا برند تجاری خود را در صنعت فضایی با همکاری شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) متعلق به ریچارد برانسون (Richard Branson) گسترش دهد. ویرجین گلکتیک، شرکتی فضایی با هدف ارتقاء گردشگری فضایی است. این شرکت هر بلیط سفر به فضا را حدود ۲۵۰هزار دلار می‌فروشد. دکتر آل احبابی معتقد است فرودگاه العین بهترین مکان برای پایگاه فضایی شرکت ویرجین گالاکتیک خواهد بود.
وی می‌گوید: «ما در حال مذاکره با ویرجین گلکتیک برای همکاری با امارات متحده عربی هستیم. من فکر می‌کنم در آینده، زمانی که این صنعت بالغ شود، امارات متحده عربی بهترین مقصد برای آنها خواهد بود. این گفته فقط در مورد ویرجین نیست، بلکه در مورد شرکت بلو اوریجین (Blue Origin) نیز درست است. ما در مورد فرودگاه العین پژوهش‌های بسیاری کردیم و دریافتیم این فرودگاه برای آنها مناسب است، زیرا چندان شلوغ و پررفت‌وآمد نیست.»

منبع khaleejtimes.com
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10980
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها