احتمالا یک‌ سوم سیاره‌های کهکشان راه شیری دارای حیات هستند

6 11,847

اخترشناسان دریافته‌اند یک سوم سیاره‌های کهکشان راه شیری می‌توانند آب مایع داشته باشند و احتمالا حیات را در خود جای دهند. محققان معتقدند ستاره‌های دارای سیاره‌های متعدد، به احتمال زیاد مدارهای دایره‌ای دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد آب مایع را حفظ کنند. سیاره‌ها برای دریافت گرمای کافی برای قابل سکونت شدن، باید در فاصله بسیار نزدیک به ستاره‌های کوچک جمع شوند که این امر نیروهای جزر و مدی شدید ایجاد می‌کند.

این داده‌ها از تلسکوپ کپلر (Kepler) ناسا به دست آمده‌اند که اطلاعاتی را در مورد سیاره‌های فراخورشیدی هنگام حرکت در مقابل ستاره‌های میزبان خود ثبت می‌کند. محققان دانشگاه فلوریدا (University of Florida) آمریکا بر اندازه‌گیری مدار سیاره‌ها، به‌ ویژه روی مدت زمانی که طول می‌کشد دور ستاره‌ها بچرخند، تمرکز کردند. مطالعه آن‌ها همچنین بر داده‌های جدید تلسکوپ گایا (Gaia) آژانس فضایی اروپا (ESA) تکیه داشت که فاصله تا میلیاردها ستاره در کهکشان را اندازه‌گیری کرد.

جستجوی حیات در سیاره‌های فراخورشیدی

از آنجا که یک سوم سیاره‌ها در این نمونه کوچک دارای مدارهای ملایمی برای میزبانی آب مایع بودند، احتمالا به این معنی است که کهکشان راه شیری صدها میلیون هدف امیدوارکننده برای کاوش نشانه‌های حیات در خارج از منظومه شمسی دارد.

سیاره فراخورشیدی حیات
سیاره فراخورشیدی که احتمالا می‌تواند از حیات پشتیبانی کند

ستاره‌شناسان تعداد ستاره‌های کهکشان راه شیری را ۱۰۰ میلیارد و تعداد ستاره‌های کل کیهان را ۲۰۰ سکستیلیون تخمین زده‌اند! اگر در یک شب روشن به آسمان نگاه کنید بیش از ۶ هزار ستاره خواهید دید، اما این‌ها تنها بخش کوچکی از ستاره‌های کیهان بوده و بقیه آن‌ قدر دور هستند که با چشم دیده نمی‌شوند. راه شیری با سنی حدود ۱۳/۶ میلیارد سال، ۱۰۰ هزار سال نوری وسعت دارد و ۲۳۰ میلیون سال طول می‌کشد تا یک دور کامل به گرد خود بچرخد.

منبع farsnews
احمد

رشته تحصیلی من آناتومی است، همان علوم تشریح. توصیه شده به تحصیل آناتومی و نجوم. جزئیات آناتومی فقط راه بدون پایان به سمت خداست. به این صورت که انگار از جاده ای داری میری که همش زیباییه. زیبایی های متنوع. هر بار از این جاده بروی زیبایی های قبلی را هم زیباتر می بینی. اصن یه وضعیه. تمام لذات دنیا را بزار کنار. اما اواخر تحصیلم به نجوم علاقه پیدا کردم. حتما شباهتی بین نجوم و آناتومی وجود داره. نظم عجیب و غریب اولین شباهته. الان فهمیدم ماه به دور زمین، زمین به دور خورشید، خورشید به دور کهکشان راه شیری و کهکشان راه شیری با میلیاردها ستاره اش به وسیله نیروی عجیبی به سمت مرکز کشیده می شود. باور کنید فقط دنبال یه چیز هستم، وسعت نگاهی که بتوانم همه این عجایب را کنار هم قرار بدهم.

ناشناس

سلام من به ستاره ها و سیارات دور خیلی فکر میکنم حتی یکبار اونقدر فکر کردم که با چشمان بیته دیدم دارم از زمین دور میشم ناگهان دستهایم با سرم از جا بلند شد و به زمین خورد که چشمهام رو باز کردم و خیلی ترسیده بودم الانم خیلی اشیا پرنده تو آسمون میبینم حتی تو روز ولی کسی به اون هیچ توجهی نمیکرد لطفا مبحث اشیاپرنده و زمین تخت و موجودات آریانا و پلییدین ها و .. را بیشتر انتشار دهید . با تشکر

Hamyd

به نظر می رسد امکان وجود آب یا حیات در سیاره های دیگر خیلی کمتر از این ها باشد و معیارهای ذکر شده برای وجود حیات یا آب در یک سیاره کافی نیست.

محمد

اخبار درباره فضا بسیار جالب هست
ولی من همیشه وقتی اخباری از این دست میخوانم یه چیز خیلی آزارم میده
که چرا ما روی کره زمین این همه مخلوق خداوند بنام انسان داریم و همه در حال حق کشی و استعمار و دزدی از یکدیگر و تازه دنبال موجودات در جهان های دیگر هستیم
اگر روی کره زمین بهشت گونه زندگی میکردیم شاید قبول کردن جستجو دیگر موجودات که خالق آفریده معنای بهتری پیدا میکرد
ولی در این شرایط فکر کنم دنبال مستعمرات دیگری هستیم تا ظلم و استبداد بیشتری را اعمال کنیم

آخرین ویرایش 8 ماه قبل توسط محمد
ایوب

سلام من همیشه از مطالبی که شما زحمت میکشید لذت میبرم و پی به عظمت خداوند و حقارت انسانهایی مانند کسانی که گول دنیا رو میخورن میشوم .چقدر دنیا بزرگه

آخرین ویرایش 8 ماه قبل توسط ایوب
حمید

خیلی مسخره هستش وقتی داخل صفحه شما می شم و می بینیم یک تبلیغ گذاشتید که دکمه حذف نداره.