کرم ضدآفتاب برای زمین!

محققان برای مقابله با تغییرات اقلیمی پیشنهاد می‌کنند مجموعه‌ای از حباب‌های فضایی غول‌پیکر توسط فضاپیماها به عنوان مانعی بین زمین و خورشید قرار بگیرند و کاربردی مانند کرم ضدآفتاب برای کره زمین داشته باشند! این حباب‌ها می‌توانند از یک لایه نازک و شفاف سیلیکون مایع و ماده دیگری ساخته و در نقطه لاگرانژ بین خورشید و زمین، در مداری ثابت نسبت به زمین قرار داده شوند.

از آنجا که حباب‌های فضایی می‌توانند با شکستن تعادل سطحی خود از بین بروند، آلودگی چندانی در فضا ایجاد نمی‌شود.

در همین رابطه بخوانید: آیا نیروگاه خورشیدی در فضا محیط زیست را نجات می‌دهد؟

ژئومهندسی خورشیدی

به گفته محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) آمریکا یکی از اقدامات برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی به حیطه ژئومهندسی خورشیدی مرتبط است. ژئومهندسی خورشیدی یک نوع مهندسی آب‌و‌هوایی بوده که در آن نور خورشید به فضا بازتاب می‌شود تا تغییرات آب‌وهوایی ناشی از فعالیت‌های انسان را محدود یا معکوس کند.

ژئومهندسی خورشیدی
بازتاب نور خورشید

پژوهشگران اظهار دارند: «اگر ما ۱/۸ درصد تابش خورشیدی را قبل از برخورد به سیاره زمین منحرف کنیم، می‌توانیم گرمایش جهانی امروز را کاملا معکوس نماییم.» البته به گفته آن‌ها این روش به عنوان یک راه حل جامع برای تغییرات آب‌وهوایی در نظر گرفته نشده و به منظور تکمیل سایر تلاش‌ها در این راستا است.

منبع futurism wikipedia