روسیه موشک ضد ماهواره آزمایش کرد

0 83

آمریکا اعلام کرد روسیه یک موشک ضد ماهواره آزمایش کرده و به‌وسیله آن یکی از ماهواره‌های خود را هدف قرار داده و از بین برده است. ند پرایس (Ned Price)، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، ضمن بیان این خبر چنین اقدامی از سوی روسیه را مخالف با مواضع این کشور درباره مقابله با نظامی‌سازی فضا خواند. به‌علاوه، به‌گفته مقامات فضایی آمریکا، این اقدام که به‌وسیله یک موشک با قابلیت صعود مستقیم صورت گرفته، بیش از ۱۵۰۰ زباله فضایی قابل ردیابی و احتمالا صدها زباله کوچکتر تولید کرده است.

آمریکا همچنین از تولید این تعداد زباله فضایی در فضا به‌شدت انتقاد کرد و آن را اقدامی غیرمسئولانه خواند. مقامات این کشور چنین امری را تهدیدی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی و فضانوردان می‌دانند که منافع بین‌المللی را به‌خطر می‌اندازد و ماهواره‌ها و ماموریت‌های فضایی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

موشک ضد ماهواره

آماده‌باش فضانوردان در پی شلیک موشک ضد ماهواره روسیه

بنابر اعلام آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) به‌دنبال شلیک این موشک ضد ماهواره، خدمه ایستگاه فضایی مجبور شدند لباس‌های فضانوردی خود را پوشیده و به فضاپیماها بروند تا در صورت برخورد زباله‌های فضایی در حالت آماده‌باش قرار داشته باشند. گفتنی است روسیه پیش‌از‌این بارها از اقدامات نظامی در فضا به‌خصوص از سوی آمریکا انتقاد کرده و خواستار مقابله با نظامی‌سازی فضای بیرونی زمین شده بود.

منبع reuters cnn
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62095
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها