برنامه چین برای آشنایی دانش‌آموزان چینی با ایستگاه فضایی این کشور

0 129

موزه علم و فناوری چین (China Science and Technology Museum) با همکاری کارشناسان فضایی برای آشنایی دانش‌آموزان و دانشجویان با ایستگاه فضایی این کشور یک مرکز علوم تجربی راه‌اندازی کرده که هدف آن به‌اشتراک گذاشتن دانش و تجربه درباره ایستگاه مذکور است. درهمین‌راستا دانش‌آموزان در اولین رویداد این مرکز که در ۶سپتامبر (۱۵شهریور) در این موزه برگزار شد، شرکت کردند تا با ایستگاه فضایی این کشور آشنایی کامل پیدا کنند.

همچنین یانگ‌لیوی (Yang Liwei)، نخستین فضانورد چینی، به‌همراه دیگر متخصصان فضایی به این همایش دعوت شدند تا ضمن سخنرانی، به سوال‌های دانش‌آموزان در موضوع‌های مختلف پاسخ دهند. در این موزه مسئولان نیز برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان حتی یک کپی از ماژول اصلی ایستگاه فضایی این کشور را به‌اشتراک گذاشتند.

گفتنی است فضانوردان چینی حاضر در ایستگاه فضایی این کشور هم از فاصله ۴۰۰ کیلومتری از زمین، پیام خود را به‌صورت ویدئویی ارسال و کارها و وظایفی نیز از فضا به دانش‌آموزان محول کردند. به‌عنوان‌مثال یکی از وظایف دانش‌آموزان طراحی غذای فضایی مخصوص خود است! همچنین نی‌هایشنگ (Nie Haisheng)، یکی از سه فضانوردان چینی حاضر در ایستگاه فضایی این کشور، خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: «علم و فناوری را به‌صورت کامل مطالعه کنید تا روزی بتوانید به اعماق اقیانوس ستاره‌ها و سیاره‌های آسمان سفر کنید و در کاوش مسالمت‌آمیز بشر در فضا سهیم باشید.»

ایستگاه فضایی چین

کشور چین در سال ۱۹۹۲ تصمیم گرفت تا برنامه فضایی سرنشین‌دار خود را راه‌اندازی کند و نزدیک به ۳۰ سال طول کشید تا سرانجام به رویای ساخت ایستگاه فضایی بلندمدت خود دست یابد. ایستگاه فضایی چین موسوم به تیانگونگ (Tiangong) در مدار لئو و در ارتفاعی بین ۳۴۰ تا ۴۵۰ کیلومتری سطح زمین قرار گرفته و مدت فعالیت آن بیش از ۱۰ سال تخمین زده شده است.

ایستگاه مذکور در شرایط عادی امکان میزبانی ۳ فضانورد را دارد که در زمان جابجایی خدمه این تعداد می‌تواند به ۶ فضانورد هم برسد. سازمان ملی فضایی چین (CNSA) قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ توسعه این ایستگاه فضایی قابل سکونت و دارای چند ماژول را به‌پایان برساند. مطابق برنامه‌ریزی‌ها این کشور به‌منظور ساخت ایستگاه فضایی خود، طی ۲ سال ۱۲ فضانورد را به فضا خواهد فرستاد.

در همین رابطه بخوانید:

ورود فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی این کشور+فیلم

چین اولین گروه فضانوردان را به ایستگاه فضایی خود فرستاد

دومین راهپیمایی فضایی فضانوردان چینی با موفقیت انجام شد

منبع tasnimnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=57819
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها