تصاویر ناسا از تمرین فضانوردان زیر آب برای انجام راهپیمایی فضایی

ناسا تصاویری منتشر کرده است که جزئیات یکی از تمرینات فضانوردان برای راهپیمایی فضایی در زیر آب را با کیفیت ۴K نمایش می‌دهد. فضانوردان برای آمادگی ماموریت‌های راهپیمایی فضایی، تمرینی را در آزمایشگاه شناوری خنثی (Neutral Buoyancy Laboratory) انجام می‌دهند که تا حدی حالت بی‌وزنی را شبیه‌سازی کرده و به فضانورد در عادت کردن به شرایط فضا کمک می‌کند. در این تصاویر توماس پسکی (Thomas Pesquet)، فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA)، پیش از اعزام به ایستگاه فضایی بین‌المللی باید تمریناتی سخت در زیر آب در مدت زمان طولانی را به‌منظور قدم گذاشتن به بیرون از ایستگاه انجام دهد. او در این تمرین حین دریافت دستورات از کارمندان ناسا، در حال تعمیر قسمتی از ماکت ایستگاه فضایی  است.

هنگام انجام تمرین، تیم پشتیبانی و غواصان در نزدیکی فضانورد شنا کرده و او را برای انجام وظایف راهنمایی می‌کنند، اما در راهپیمایی فضایی واقعی فضانورد باید به‌شکل پیوسته با تیم زمینی در ارتباط باشد. به‌گفته کارشناسان ناسا استخر آموزشی این مرکز بزرگترین استخر سرپوشیده دنیا به‌شمار رفته و بیش از ۲۳ میلیون لیتر آب را در خود جای می‌دهد. البته این استخر عظیم برای جای دادن ماکت کامل ایستگاه فضایی بین‌المللی کافی نیست، به‌همین‌دلیل قسمت‌های خاصی از این سازه، بسته به نوع تمرین، در آب قرار می‌گیرند. ناسا از راهپیمایی فضایی به‌عنوان سخت‌ترین وظیفه یک فضانورد یاد کرده است و آن را مثل ماراتنی می‌داند که به تمرکز و تلاش فیزیکی برای حدودا ۶ ساعت متوالی بدون خوردن غذا یا دستشویی رفتن نیاز دارد.

0baf844b2c830fffc3758f44afc04ab5

فضانوردان ناسا اخیرا طی راهپیمایی‌های فضایی، هر بار ۶ تا ۷ ساعت را بیرون از ایستگاه فضایی سپری نموده و در فاصله ۴۰۰ کیلومتری زمین قسمت‌هایی از این ایستگاه معلق را تعمیر کرده‌اند. فعالیت بیرون از فضاپیما یا همان راهپیمایی فضایی، ساعت‌ها زمان می‌برد و پیش‌ از ‌آنکه فضانوردان بتوانند موفق به انجام آن شوند، باید روی زمین تمریناتی سخت را انجام داده و به بالاترین آمادگی جسمانی برسند.

pic 1 73779