فضانوردان ناسا سومین راهپیمایی فضایی طی سه هفته اخیر را انجام دادند

0 309

سومین راهپیمایی فضایی فضانوردان ناسا طی سه هفته اخیر انجام شد و در آن کریس کاسیدی (Chris Cassidy) و باب بنکن (Bob Behnken) مدت زمان ۶ ساعت را به‌منظور تعویض برخی از باتری‌های قدیمی ایستگاه فضایی بین‌المللی، خارج از این ایستگاه سپری کردند. مأموریت این دو فضانورد روز پنجشنبه ۱۶ژوئیه (۲۶تیر) ساعت ۷:۱۰ به‌وقت منطقه زمانی شرقی (ET) آغاز شد و در ساعت ۱۳:۱۰ به‌پایان رسید.

کاسیدی و بنکن در این راهپیمایی فضایی سه باتری یون‌لیتیم را با شش باتری‌ نیکل‌هیدروژن قدیمی ایستگاه مذکور جایگزین کردند. از آنجایی که توان باتری‌های یون‌لیتیم دو برابر نوع نیکل‌هیدروژن است، نیمی از آن‌ها برای تعویض کافی است. فضانوردان ناسا در این مأموریت یک دوربین با وضوح بالا را نیز در قسمت بیرونی ایستگاه فضایی نصب کردند. گفتنی است این نهمین راهپیمایی فضایی هر دو فضانورد تاکنون محسوب می‌شود.

بنکن مدتی پیش به‌همراه داگلاس هارلی (Douglas Hurley)، دیگر فضانورد ناسا، با پروازی تاریخی توسط کپسول کرو دراگون (Crew Dragon) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) سوار بر حامل فضایی فالکون-۹ (Falcon-9) به فضا اعزام شد؛ مأموریتی که طی آن فضانوردان ناسا پس از حدود ۱۰ سال از خاک آمریکا به فضا سفر می‌کردند. کاسیدی نیز که اکنون فرماندهی ایستگاه فضایی را برعهده دارد، در آوریل سال جاری میلادی به‌همراه دو فضانورد روس توسط کپسول روسی سایوز (Soyuz) و از پایگاه فضایی بایکونور (Baikonur) در قزاقستان به این ایستگاه اعزام شده بود.

 

espash ، space ، cnn

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15531
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها