۱۰ سال زندان در انتظار پیمانکار سابق ناسا

0 243

پیمانکار سابق ناسا که به تقلب در خرید قطعات مورد استفاده در پروژه این سازمان متهم شده، احتمالاً به ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد. سئونگچان استیون یون (Seongchan Steven Yun) با ۳۲ سال سن به خرید قطعات چینی برای یکی از پروژه‌های پرتاب فضایی ناسا و تلاش برای پنهان کردن این موضوع با ارائه اسناد جعلی متهم است. 

این پیمانکار که به عنوان مدیر پروژه با یک شرکت آمریکایی موسوم به CBOL همکاری می‌کرد، طی قراردادی موظف شده بود تا برای سامانه پرتاب فضایی ناسا و پروژه فضاپیمای اوریون (Orion)، لوله‌هایی از جنس فولاد ضد زنگ فراهم کند. او متهم شده که به‌رغم آگاهی از مقررات قرارداد مبنی بر تهیه این مواد از آمریکا، لوله‌هایی از جنس فولاد چینی ارائه داده است.

این تقلب هنگامی آشکار شد که کارمندان ناسا پس از مشاهده ناموفق بودن لوله‌های فولادی در آزمایش‌، به موضوع مشکوک شدند. یون ابتدا ادعا کرد که خبر نداشته مواد مورد نیاز باید در آمریکا تولید شوند اما بعداً اعتراف کرد که از این موضوع آگاه بوده است.

جان کوربت (John Corbett)، مأمور ویژه دفتر مرکزی فدرال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اداره بازرسی ناسا، به بررسی‌های دقیق خود برای شناسایی کسانی که قصد فریب این سازمان و تضعیف تلاش‌های آن برای ساخت سامانه پرتاب را داشته‌اند، ادامه خواهد داد.»

تاریخ جلسه رسیدگی به اتهام یون، ۲مارس۲۰۲۰ تعیین شده است. کیفرخواست وی در ۱۳ مارس ۲۰۱۹ ارائه شده بود.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14574
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها