اعلام عناوین روزهای هفته جهانی فضا در ایران

0 734

بزرگترین رویداد فضایی در زمین یعنی هفته جهانی فضا، هر ساله از ۴ تا ۱۰ اکتبر برگزار می‌شود. این یک جشن بین‌المللی در خصوص سهم علوم و فناوری فضایی در بهبود شرایط بشر است. در هفته جهانی فضا هزاران رویداد مرتبط با فضا توسط سازمان‌های فضایی، شرکت‌های هوافضا، مدارس، افلاک‌نماها، موزه‌ها و باشگاه‌های فضایی و با هماهنگ‌سازی در یک چارچوب زمانی مشترک برای دستیابی به دانش بیشتر و تأثیر عمومی در دانشجویان و عموم مردم برگزار می‌گردد.

سازمان ملل متحد (United Nations) از ۴ تا ۱۰ اکتبر هر سال را با انجام هزاران فعالیت، هفته جهانی فضا نام‌گذاری کرده است. این رویداد در ایران در سال جاری از ۱۲ تا ۱۸ مهر ماه برگزار خواهد شد. شعار اعلام‌ شده برای امسال «ماه، دروازه‌ای به‌سوی ستارگان» است و به منظور هم‌سویی برنامه‌های این هفته انتخاب و اعلام‌ شده است.

در همین راستا اسامی ۷ دانشمند برجسته ایرانی بر روی روزهای هفته نام‌گذاری شده است و در برنامه‌های این هفته نیز تلاش خواهد شد تا با معرفی بیشتر این دانشمندان و پرداختن به فعالیت‌ها و دستاوردهای ارزشمند آنان، نقش پررنگ دانشمندان ایرانی در توسعه علوم نجوم شرح داده شود.

در جدول زیر می‌توانید روزشمار هفته جهانی فضا رامشاهده نمایید.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14040
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها