آزمون قبل از پرواز بعدی فضانوردان سایوز

0 346

سیروس برزودرحالی‌که قرار است فضانوردان ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۲ (Soyuz MS-12) تا چند روز دیگر راهی بایکونور (Baikonur) شوند, آنها روزهای پرکاری را در مرکز آموزش فضانوردان روسیه در حومه مسکو طی می‌کنند و مراحل نهایی آزمون‌های قبل از پرواز را می‌گذرانند. این روزها در کنار آزمایش‌های پزشکی، الکسی آوچینین (Aleksei Ovchinin) فضانورد سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس و نیکلاس هیگ (Nicklaus Hague) و کریستینا کوخ (Christina Koch) فضانوردان ناسا سازمان فضایی آمریکا، آزمون مراحل نهایی پرتاب, پرواز مداری و رسیدن به  ایستگاه فضایی بین‌المللی  همچنین زندگی در این مجتمع را باید در شبیه‌ساز سایوز را به انجام برسانند.
دیروز امتحان یک روز پرواز در ایستگاه را برگزار کردند. شیوه این امتحان به این شکل است که سؤالات آزمون در پاکت‌های دربسته بر روی میز قرار دارد و هرکدام از سه فضانورد پاکتی را انتخاب می‌کنند که بر اساس آن مشخص می‌شود آنها چه‌کاری را باید در شبیه‌ساز انجام دهند.
ذر زمان انجام این کارها, کارشناسان سازمان فضایی روسیه روسکاسموس (Roscosmos) از طریق دوربین‌های تلویزیونی فعالیت‌های آنها را دقیقاً تحت کنترل دارند.
الکساندر کالری (Aleksandr Kaleri) فضانورد کهنه‌کار و مهندس و طراح سامانه‌های فضایی بعدازاین آزمون ضمن ابراز رضایت از آمادگی فضانوردان گفت این گروه تا چند روز دیگر به بایکونور اعزام خواهند شد و تمرین‌ها و آزمون‌ها تا یک روز قبل از پرتاب در آنجا نیز ادامه خواهد یافت. وی اضافه کرد از آغاز آموزش این گروه, الکساندر اسکورتسف (Aleksandr Skvortsov), لوکا پارمیتانو (Luca Parmitano) و آندرو مورگان (Andrew Morgan) به‌عنوان گروه جانشین, پا به‌پای آنها تمرین کرده‌اند تا اگر برای هر یک از فضانوردان اصلی اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد, جایگزین شود. اسکورتسف, پارمیتانو  و مورگان قرار است در ۶ ژوئیه با سایوز ام.اس-۱۳ (Soyuz MS-13) به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شوند.
کالری گفت که سه فضانورد جانشین هم به بایکونور خواهند رفت و بعد از پایان عملیات پرتاب, به شهرک ستاره‌ای بازمی‌گردند تا تمرین‌ها را ادامه دهند.
ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۲ که قرار است ۱۴ مارس ۲۰۱۹ راهی فضا شود یکصد و چهل و یکمین سفینه سرنشین دار از این نوع بشمار می‌رود این ناو از سال ۱۹۶۷ فضانوردانی را به مدار زمین برده که به‌طور مستقل و یا در ارتباط با ایستگاه‌های فضایی پرواز کرده‌اند. نام کریستینا کوخ نیز با این سفر به‌عنوان شصت و دومین زن فضانورد جهان ثبت خواهد شد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12496
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها