مراسم تحویل فرماندهی در ایستگاه فضایی بین‌المللی برگزار شد

0 185

الکساندر گرست فضانورد سازمان فضایی اروپا، به عنوان فرمانده گروه اعزامی شماره ۵۷ ایستگاه فضایی بین‌المللی، طی مراسمی که بطور مستقیم به مرکز هدایت پرواز فرستاده می‌شد سمت فرماندهی ایستگاه را به اولگ کانوننکو فضانورد روسکاسموس تحویل داد.
کانوننکو طی این مراسم سنتی، کلید طلایی فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌المللی را از گرست تحویل گرفت. در گروه جدید به جز کانوننکو، آن مکلین فضانوردان ناسا و دیوید سن ژاک فضانورد سازمان فضایی کانادایی حضور دارند.
فرمانده قبلی یعنی الکساندر گرست به همراه دو همکارش سرنا آنیئون چنسلور و سرگئی پروکوپیف که از ۶ژوئن ۲۰۱۸ در ایستگاه فضایی بین‌المللی بسر می‌برند، فردا ماموریت ۱۹۷روزه خود در فضا را به پایان خواهند رساند و بر عرشه سفینه فضایی سایوز ام.اس-۹ از این ایستگاه جدا شده و پس از حدود سه و نیم در قزاقستان فرود خواهند آمد.
پروکوپیف امروز سخت گرفتار است زیرا بسته‌بندی وسایلی که باید به زمین بازگردانده شود، همچنین آماده‌سازی ناو کیهانی سایوز برای بازگشت بر عهده اوست.
البته کار گرست هنوز به پایان نرسیده و او مامور است که امروز برخی از نتایج آزمایش‌ها، از جمله اسکن سونوگرافی و نمونه‌های خون آنیئون چنسلور همچنین بعضی راه‌اندازی و جابجایی وسایل تحقیقی در بیرون از ایستگاه را با کمک بازوی مکانیکی نصب شده در بدنه خارجی ایستگاه فضایی را به انجام برساند.
وجود سوراخی در بخش مداری سفینه سایوز ام.اس-9 هنوز در هاله‌ای از ابهام است. خوشبختانه جدای از اینکه این سوراخ توسط فضانوردان مرمت و گرفته شده، سرنشینان سایوز برای بازگشت به زمین نیازی به قسمت مداری ندارند و آنها در قسمت سرنشین‌دار سفینه مستقر خواهند شد که راه ارتباطی آن با بخش مداری، بعد از استقرار آنها کاملا می‌تواند بسته بماند. سفینه سایوز دارای سه بخش موتوری و خدمات، سرنشین‌دار و مداری است که مدتی بعد از ترک ایستگاه فضایی بین‌المللی، این سه قسمت از هم جدا و تنها بخش سرنشین‌دار به زمین باز می‌گردد.
مراحل جدا شدن سفینه از ایستگاه فضایی بین‌المللی و فرود آن از شبکه تلویزیونی ناسا بطور زنده پخش خواهد شد.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11920
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها