روسیه فرود آمریکایی‌ها روی ماه را راستی آزمایی می‌کند

0 549
دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin) رئیس سازمان فضایی روسیه با اشاره به پروژه سازمان متبوعش برای سفر به ماه گفت : «مأموریتی تعریف کرده‌ایم تا حضور فضانوردان آمریکایی در ماه ،در جریان پروژه آپولو۱۱، را راستی آزمایی کنیم.»
راگوزین که در بازدید از یک کارخانه تولید موتورهای موشکی حاضرشده بود، تأکید کرد که احتمالاً در این پروژه، همکاری‌هایی هم با طرف آمریکایی صورت خواهد گرفت. 
روسیه اخیراً از طرح خود برای فرود نخستین فضانوردان این کشور روی کره ماه در جریان پروژه‌ای ۱۴روزه در دهه۲۰۳۰ پرده برداشت.
انتظار می‌رود این پروژه با به‌کارگیری پایگاه فضایی روسیه در مدار ماه انجام شود.
رئیس سازمان فضایی روسیه ماه گذشته هم گفته بود که این کشور از سال۲۰۲۵ قصد آغاز ساخت یک پایگاه دائمی در ماه را دارد.
به گفته این مقام روس، قرار است در این پایگاه ربات‌ها به کار گرفته‌شده و فضانوردان تنها در فواصل زمانی معین به آن سفر کنند.
توسعه برنامه فضایی روسیه در شرایطی است که دونالد ترامپ (Donald Trump) رئیس‌جمهوری آمریکا اخیراً دستور تدارک زمینه‌های لازم برای تأسیس شاخه‌ای جدید از نیروهای مسلح آمریکا تحت عنوان نیروی فضایی را صادر کرده بود.
رقابت در عرصه فضایی سابقه‌ای چند ده‌ساله دارد و از زمان پرتاب نخستین ماهواره به فضا تا به امروز، عمدتاً میان آمریکا و روسیه (شوروی سابق) در جریان بوده است. 
اوج رقابت دو کشور در این زمینه در دهه‌ ۶۰میلادی بود و به فرود فضانوردان آمریکایی نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong) و باز آلدرین (Buzz Aldrin) روی ماه در سال۱۹۶۹ ختم شد. 
با این‌ وجود از همان زمان ادعاهایی مطرح شد که فرود آن‌ها روی ماه جعلی و نتیجه به‌کارگیری جلوه‌های ویژه بوده است.
 
منبع خبرگزاری ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11719
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها