پرتاب ۴۵۰ هزار گالن آب تنها در یک دقیقه+فیلم

0 314

اداره کل ملی هوانوردی و فضا آمریکا با استفاده از یک سامانه که خود آن را  سامانه حفاظت از جرقه زنی و تخریب صدا آب (Ignition Overpressure Protection and Sound Suppression water deluge system) نامیده است، موفق به فرستادن ۴۵۰هزار گالن آب تنها در یک دقیقه در هوا شد.  در عرض یک دقیقه، این سامانه حدود ۴۵۰هزار گالن آب را آزاد کرد. ارتفاع آب‌های فرستاده شده به هوا تا ۳۰متر می‌رسد.
به گفته ناسا هدف این عملیات، کاهش شدید میزان گرما و انرژی تولید شده توسط پرتاب ماهواره‌برها است. میزان آب آزاد شده توسط این سامانه به اندازه مقدار آب لازم برای پر کردن یک استخر شنا است.
این آزمایش که ۱۵اکتبر و در مجموعه پرتاب ۳۹‌بی (‌39B) پایگاه فضایی کندی در فلوریدا انجام شد یک عملیات آماده سازی برای مأموریت اکتشافی-۱ (Exploration Mission-۱) نیز بود، بنابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این مأموریت قرار است در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ انجام شود.
این مأموریت نخستین پرواز بدون خدمه سامانه پرتاب فضایی (Space Launch System) خواهد بود و شاید قوی‌ترین ماهواره‌بری باشد که تاکنون ساخته شده است زیرا ناسا بیش از یک دهه برای توسعه این ماهواره‌بر وقت صرف کرده است.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11431
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها