ناسا بر سلامت و رشد گیاهان در فضا نظارت می‌کند

0 172

ناسا یک سامانه نظارتی پیشرفته بر اساس تصویربرداری در طیف نوری ارائه کرده است که می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های مربوطه بر سلامت و رشد گیاهان نظارت داشته باشد. از طریق این سامانه با هشدار دادن به فضانوردان در مورد بیماری‌های اولیه گیاهی و عفونت‌های میکروبی، از ایمنی مواد غذایی اطمینان حاصل می‌شود.

آژانس فضایی آمریکا امیدوار است با کمک این سامانه و فناوری‌های مشابه بتواند الگوریتم‌های هوش مصنوعی را برای کشت محصول‌های کشاورزی در ایستگاه فضایی بین‌المللی و همچنین برنامه‌های فضایی مربوط به ماه و مریخ توسعه دهد.

در همین رابطه بخوانید: تصاویر گیاهان پروش‌یافته در ایستگاه فضایی بین‌المللی را تماشا کنید

دسترسی به گیاهان تازه برای فضانوردانی که قصد دارند برای مدت طولانی در فضا اقامت کنند، ضروری است. ناسا در کنار وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) تحقیقات وسیعی را روی ریزسبزی‌ها (Microgreen) به عنوان یک گزینه برای تامین غذا در فضا آغاز کرده است. ریزسبزی‌ها گیاهان کوچک حاوی مواد مغذی هستند که به سادگی و بدون دخالت قابل توجه انسان رشد می‌کنند.

علاوه بر این، ناسا برنامه‌های متعددی را در زمینه کشت گیاهان در فضا از جمله پروژه باغ ایستگاه فضایی به نام وگی (Veggie) و پروژه زیستگاه کشت و برداشت محصول‌ها به نام ای‌پی‌اچ (APH سرواژه Advanced Plant Habitat) در دست اجرا دارد.

منبع irna popsci
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64454
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها