تصویر ناسا از یک سحابی شبیه به گودزیلا!

0 176

ناسا تصویری از یک سحابی رنگارنگ منتشر کرده که ممکن است بیننده را به یاد هیولای سری فیلم‌های ژاپنی بیاندازد. این تصویر که توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر (Spitzer) آژانس فضایی آمریکا گرفته شده است، در صورت فلکی کمان (Sagittarius) در نیم‌کره جنوبی آسمان قرار دارد و شامل چند ناحیه روشن است که همانند چشم و دهان گودزیلا به‌نظر می‌رسند.

گودزیلا, سحابی شبیه به گودزیلا

رابرت هرت (Robert Hurt)، اخترشناس موسسه فناوری کالیفرنیا (California Institute of Technology) آمریکا، توضیح می‌دهد: «من به منطقه‌ای از آسمان که قبلا بارها آن را رصد کرده‌ بودم نگاه می‌کردم، اما تاکنون به آن دقت نکرده بودم.» وی کسی بود که شباهت این سحابی به گودزیلا را شناسایی کرد.

ناسا همچنین در مورد تصویر مذکور بیان می‌کند: «ستاره‌های سمت راست و بالای تصویر، جایی‌که چشم‌ها و دهان این گودزیلای کیهانی دیده می‌شود، در فاصله‌ای ناشناخته از زمین، اما در کهکشان راه‌شیری قرار دارند. منطقه روشن سمت چپ و پایین تصویر نیز که در فاصله ۷۸۰۰ سال نوری از زمین واقع شده، به‌عنوان دست راست گودزیلا ظاهر شده است و با عنوان ناحیه W33 شناخته می‌شود.»

گفتنی است تلسکوپ فضایی اسپیتزر در ژانویه۲۰۲۰ بازنشسته شد، اما دانشمندان همچنان به استخراج مجموعه داده‌های عظیم جمع‌آوری‌شده توسط آن برای به‌دست آوردن اطلاعات جدید ادامه می‌دهند.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=61143
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها