پرتاب ماهواره‌های اینترنتی اسپیس ایکس چهار روز عقب افتاد

0 227

پس از پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون هوی، اسپیس ایکس (Space x) قصد داشت مأموریت‌های جدیدی در پیش گیرد و با ارسال ماهواره‌هایی در بیست و نهم بهمن‌ماه به مدار زمین بتواند دسترسی به اینترنت را برای سراسر کره‌ی خاکی فراهم کند. حال این شرکت چند ساعت قبل از موعد مشخص‌شده، اعلام کرد که ارسال این ماهواره تا چهار روز عقب‌افتاده است.
پیش‌ازاین قرار بود صبح روز یکشنبه، یک موشک فالکون ۹، دو ماهواره‌ی اسپیس ایکس را به همراه یک ماهواره سنجش از راه دور اسپانیایی بانام Paz روانه جو زمین کند. اما این پرتاب به ساعت 5:47 صبح روز دوم اسفندماه (به‌وقت تهران) منتقل‌شده است.
به گفته‌ی این کمپانی، گروه پرتاب به زمان بیشتری برای آزمایش‌های پایانی نیاز دارند. ازاین‌رو، چهار روز به پروسه‌ این پرتاب اضافه‌شده تا از امنیت محموله‌های ارسالی توسط موشک فالکون ۹ اطمینان حاصل شود. به‌تازگی اسپیس ایکس تمایل پیدا کرده که از ماهواره‌برهای خود چند بار استفاده کند به همین خاطر است که کمپانی یادشده سعی می‌کند از انجام دقیق این پروسه اطمینان حاصل کند. البته بر اساس توییت منتشرشده توسط این شرکت، ماهواره‌بر و محموله‌ همراهش هر دو سالم هستند و جای نگرانی نیست.
لازم به ذکر است که دو ماهواره آزمایشی میکروست۲ ای و بی،  Microsat-2a و Microsat-2b جزو برنامه بزرگ و بلندمدت برای تحت پوشش اینترنت قراردادن کل سطح کره زمین با استفاده از ۱۲هزار ماهواره هستند. از این تعداد، ۴۴۲۵ ماهواره قرار است در ارتفاع ۱۱۳۰ کیلومتری و ۷۵۱۸ دستگاه دیگر نیز در ارتفاع ۳۲۱ کیلومتری از سطح زمین قرار بگیرند تا محدوده‌های فرکانسی مختلفی را پوشش دهند. با ناوگانی به این بزرگی از ماهواره‌ها می‌توان تمام نقاط موجود روی کره زمین را تحت پوشش قرار داد.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5855
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها