سلفی تلسکوپ فضایی جیمز وب در فرایند آزمایش

0 1,084

فرایند تنظیم دقیق تلسکوپ‌های فضای کوچک بسیار زمان‌بر و پیچیده بوده و این پروسه برای تلسکوپ‌های بزرگی مثل جیمز وب که قرار است روزی قوی‌ترین تلسکوپ فضایی جهان باشد، حتی پیچیده‌تر و زمان‌برتر هم هست.
جیمز وب که چندی پیش، ارسال آن به فضا به تعویق افتاد، اخیراً در فرآیند آزمودن توسط ناسا، یک سلفی جالب را از خود ثبت کرده است.
گفتنی است یکی از مراحل پیچیده فرایند آزمودن، آزمایش شبیه‌سازی شرایط دمایی متفاوت فضا بوده که ممکن است از چند صد درجه سانتی‌گراد زیر صفر تا بالاتر از 100 درجه سانتی‌گراد باشد. بدین منظور، ناسا یک محفظه مخصوص طراحی کرده که امکان آزمایش تجهیزات نوری تلسکوپ را در شرایط دمایی مختلف فراهم نموده و درنتیجه آن متخصصان می‌توانند جای گذاری و تنظیم تجهیزات به‌منظور تحمل محدوده دماهای متفاوت را انجام می‌دهد.
همچنین با توجه به اینکه شرایط محیط آزمایشگاه نسبت به فضا متفاوت است، ناسا از وسیله‌ای به نام «ASPA» بهره می‌برد که از انتشار نورهای مزاحم جلوگیری می‌کند و بدین ترتیب متخصصان می‌تواند با ارسال نورهای مادون‌قرمز، شرایطی مشابه با نور دریافت شده از ستارگان را برای آزمایش جیمز وب فراهم کند و تنظیمات موردنیاز را روی آن اعمال نماید.
ناسا اعلام کرده پس از پایان موفقیت‌آمیز آزمودن‌های مذکور، جیمز وب به مقر شرکت «نوثروپ گرومن» در کالیفرنیا ارسال می‌گردد تا توسط رنگ‌های ویژه مات‌کننده سفینه‌های فضایی رنگ‌آمیزی شود. درنهایت پس از طی کردن آخرین مراحل آزمایش‌ها، این تلسکوپ برای ارسال به فضا در سه‌ماهه دوم سال 2019 میلادی، به گویان فرانسه ارسال خواهد شد. 

در ادامه می‌توانید فرآیند بازتابش نور به تجهیزات نوری جیمز وب را مشاهده نمایید:
منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4953
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها