برقراری ارتباطات سیار جهانی از طریق یک فضاپیمای اتمسفری+فیلم

0 198

شرکت آمریکایی ائرووایرنمنت (AeroVironment) با همکاری گروه بین‌المللی سافت‌بنک (Softbank Group) به‌مرکزیت توکیو یک فضاپیمای اتمسفری را با هدف برقراری ارتباطات باند پهن سیار آزمایش کرد. طی این آزمایش با استفاده از تلفن‌های هوشمند LTE چندین تماس و ارتباط ویدئویی از طریق فضاپیمای مذکور موسوم به سان‌گلایدر (Sunglider) میان نقاطی در آمریکا و ژاپن انجام شد. این ارتباطات در شرایطی صورت گرفت که سان‌گلایدر بیش از ۵ ساعت در حال پرواز در استراتوسفر جو زمین بود.

این فضاپیما که با انرژی خورشیدی تغذیه می‌شود، طی آزمایش مذکور توانست به ارتفاع بیش از ۱۹ کیلومتری از سطح دریا دست یابد. سان‌گلایدر حدودا ۲۰ ساعت پرواز کرد و اهداف آزمایشی خود را که مرتبط با پیشرانه، سامانه‌ نیرو، کنترل پرواز، ناوبری، صحت عملکرد پیوند داده‌ای (datalink) و همچنین عملکرد ساختاری بودند، در شرایط سخت پرواز با موفقیت محقق نمود. 

فاصله میان دو انتهای سان‌گلایدر به ۸۰ متر می‌رسد و نیروی خود را توسط ۱۰ موتور الکتریکی که با صفحات خورشیدی تغذیه می‌شوند، تامین می‌کند. سان‌گلایدر قادر به حمل ۱۵۰ پوند محموله بوده و برای پرواز مستمر به‌مدت چندین ماه در ارتفاع حدودا ۱۹ کیلومتری از سطح دریا طراحی شده است.

 

youtube

منبع defenseworld
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16425
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها