تولید عطری با رایحه فضا!

0 215

یکی از سؤالاتی که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده این است که فضای بیرونی زمین چه بویی می‌دهد. محققان ناسا طی دهه گذشته مشغول توسعه رایحه‌ای با بوی فضا بوده‌اند تا فضانوردان پیش از ترک زمین از طریق بوییدن آن با رایحه کیهان آشنا شوند. حال شرکتی به‌نام Eau de Space این رایحه را از ناسا تهیه کرده و آن را در قالب شیشه عطر می‌فروشد.

دومینیک آنتونلی (Tony Antonelli)، فضانورد بازنشسته ناسا، رایحه فضا را غلیظ و منحصربه‌فرد و متفاوت از تمام رایحه‌هایی که او روی زمین بوییده، توصیف می‌کند. بنابر اعلام Eau de Space فضانوردان دیگر گفته‌اند که فضا بوی استیک خشک‌شده، تمشک و عرق نیشکر می‌دهد و بوی آن را شبیه بوی دود و دارای تندی خاصی توصیف کرده‌اند.

والری کرزون (Valery Korzun)، فضانورد اهل کشور روسیه، می‌گوید: «رایحه فضا مثل بویی است که پس از شلیک تیر از اسلحه خارج می‌شود.» به‌گفته او رایحه فضا تلخ است و بوی دود و سوختگی می‌دهد. پگی ویتسون (Peggy Whitson)، فضانورد ناسا، نیز رایحه فضا را بسیار خاص، تلخ و ناملایم توصیف می‌کند.

ناسا بنا به دلایلی از انتشار اطلاعات درباره این عطر خودداری کرده بود، اما مقامات شرکت Eau de Space می‌گویند با تلاش فراوان توانسته‌اند فرمول این عطر منحصر‌به‌فرد را به‌دست بیاورند. Eau de Space عطر خود را با نام همین شرکت و با قیمت ۲۹ دلار از طریق سایت Kickstarter به فروش رسانده و اعلام کرده برنامه‌ای برای تولید انبوه آن ندارد.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15474
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها