ناپدید شدن سیارکی که ممکن بود به زمین برخورد کند

0 646

در حالی که ستاره‌شناسان از احتمال ضعیف برخورد یک سیارک به زمین در شهریور ماه سال جاری خبر داده بودند، بررسی‌های جدید آژانس فضایی اروپا (European Space Agency) نشان می‌دهد که این سیارک هنوز در فضا رویت نشده است. سیارک یادشده QV89 2006 نام دارد و در شرایطی که احتمال ضعیفی برای برخورد آن با کره زمین وجود داشت، آژانس فضایی اروپا تایید کرده که علی‌رغم پیگیری موضوع هنوز سیارک یاد شده را در آسمان رؤیت نکرده و بنابراین نمی‌توان فرضیه احتمال برخورد QV89 2006 را با کره زمین تایید کرد.

این سیارک اولین بار در آگوست سال ۲۰۰۶ و در زمان عبور از نزدیکی کره زمین شناسایی شد. QV89 2006 در همان زمان به مدت ۱۰ روز قابل رویت شد و ستاره‌شناسان با بررسی خط سیر آن به این نتیجه رسیدند که سیارک مذکور به احتمال یک در هفت هزار در ۹ سپتامبر سال ۲۰۱۹ به زمین برخورد می‌کند.

این در حالی است که مشاهده سیارک یادشده در روزها و هفته‌های اخیر هنوز میسر نشده و اگر سیارک یاد شده در راه زمین بود قاعدتاً باید با استفاده از تجهیزات پیشرفته موجود رویت می‌شد. بنابراین می‌توان گفت ستاره‌شناسان این سیارک را گم کرده‌اند. آن‌ها قصد دارند با انجام محاسبات جدید محل دقیق سیارک QV89 2006 را شناسایی و از خط سیر آن اطمینان حاصل نمایند. برای این منظور تلسکوپ غول پیکر وی‌ال‌تی (Very Large Telescope به اختصار VLT) در شیلی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13525
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها