سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون دلاری کانادا برای رصد زمین و فضا

0 320

استارتاپ کانادایی NorthStar E&S  بالغ بر ۴۰ میلیون دلار به ساخت یک منظومه ماهواره‌ای با ۴۰ ماهواره اختصاص داده است. این منظومه به بررسی و رصد زمین و اجرام موجود در فضا می‌پردازد. این میزان، بودجه این استارتاپ را به ۸۳ میلیون دلار کانادا می‌رساند.
استوآرت بین (Stewart Bain) مدیر اجرایی این استارتاپ اظهار کرد، سرمایه‌گذاری فعلی شرکت ما در جهت راه‌اندازی سرویس‌های جدید است. البته این سرویس‌ها در سال ۲۰۲۱ اغاز به کار خواهند کرد. بین ادامه داد: «حرکتی که پیش گرفته‌ایم بسیار بزرگ است و ما با سرعت در حال طی این مسیر هستیم.»
گفتنی است دولت کانادا و استان “کبک” هر کدام ۱۳ میلیون دلار کانادا در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
باقی سرمایه این شرکت نیز از شرکت‌های تله سیستم  (Telesystem) تالس آلنیا اسپیس  (Thales Alenia Space) و تله‌اسپازیپو (Telespazio) تامین شده است.
هدف از احداث این منظومه کسب اطلاعات رصدی از زمین و جابجایی اجرام در فضا است. این منظومه تصاویری از سطح زمین دریافت خواهد کرد که توانایی شناسایی آلاینده‌های موجود در آب و خاک را دارد.
ترکیب اطلاعات حاصل از سنسورهای تصویربردارهای فراطیفی و مادون قرمز که در این منظومه استفاده می‌شود در برنامه‌ریزی شهری، کشاورزی و جنگلداری استفاده خواهد شد.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11668
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها