1394/07/01

سرمایه‌گذاری مشترک با خارجی‌ها بعد از برجام به‌معنای اقتصاد مقاومتی نیست

دکتر بیژن عبدی در گفت‌وگوی تفصیلی با برهان گفت: الآن می‌بینیم بسیاری از پالایشگاه‌ها نصفه و نیمه رها شده‌اند. بعضاً این‌قدر یک پروژه را کش می‌دهند که عملاً همه‌چیز متوقف می‌شود. شما الآن نگاه کنید از زمانی که دولت یازدهم روی کار آمده است چند مورد از پروژه‌های هوا و فضای ما اجرا شده است؟ متأسفانه چون...
سرمایه‌گذاری مشترک با خارجی‌ها بعد از برجام به‌معنای اقتصاد مقاومتی نیست

دکتر بیژن عبدی  در گفت‌وگوی تفصیلی با برهان گفت: الآن می‌بینیم بسیاری از پالایشگاه‌ها نصفه و نیمه رها شده‌اند. بعضاً این‌قدر یک پروژه را کش می‌دهند که عملاً همه‌چیز متوقف می‌شود. شما الآن نگاه کنید از زمانی که دولت یازدهم روی کار آمده است چند مورد از پروژه‌های هوا و فضای ما اجرا شده است؟ متأسفانه چون این باور وجود ندارد و برخی معتقدند: این پروژه‌ها به‌صرفه نیست و فقط هزینه‌بر است. خب با این دید نه خبری از پیشرفت و توسعه است و نه اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود.

منبع: برهان

داخلی |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

کوتاه و خواندنی، نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار چه وقت انجام شد؟

روز ۱۴ژانویه ۱۹۶۹سفینه سایوز-۴ (Soyuz) با یک سرنشین به نام ولادیمیر شاتالف به فضا پرتاب شد. یک روز بعد باریس والینف ، الکسی یلیسیف و یوگنی خرونف با سایوز-۵ راهی مدار زمین شدند. این سفینه بعد از رسیدن به مدار تعیین شده، به ردیابی سایوز-۴ پرداخت و ان را در فضا پیدا کرد. پس از آن دو ناو در حالی که هرکدام با سرعتی در حدود ۳۰هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کردند، کم کم به هم نزدیک شدند و سرانجام عمل اتصال صورت گرفت. پس از الحاق دو سفینه ، یلیسیف و خرونف در حالی که لباس مخصوصی به تن داشتند از سایوز-۵ بیرون آمده، با یک راهپیمایی خود را به سایوز-۴ رساندند و به درون آن راه یافتند. آن گاه دو سفینه از هم جدا شدند. به این ترتیب سایوز-۴ با سه سرنشین و سایوز-۵ با یک سرنشین به زمین بازگشتند. این نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار همچنین نخستین جابه جایی سرنشین در یک سفر فضایی بود.