1394/06/30

طرح کلان اعزام انسان به فضا از حمایت جدی مالی برخوردار نیست

منصور کبگانیان قائم‌مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: طرح کلان اعزام انسان به فضا نیز مانند طرح‌های کلان دیگر از عدم حمایت جدی در بحث مالی رنج می‌برد. وی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس اظهار داشت: البته اعزام انسان به فضا پروژه‌های کلان زیادی دارد که این طرح یکی از برنامه‌های...
طرح کلان اعزام انسان به فضا از حمایت جدی مالی برخوردار نیست
منصور کبگانیان قائم‌مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: طرح کلان اعزام انسان به فضا نیز مانند طرح‌های کلان دیگر از عدم حمایت جدی در بحث مالی رنج می‌برد. وی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس اظهار داشت: البته اعزام انسان به فضا پروژه‌های کلان زیادی دارد که این طرح یکی از برنامه‌های عظیم است که در سند هوافضا به تصویب رسیده ولی یک طرح کلان ملی اعزام موجود زنده نیز در دانشگاه امیرکبیر و با مسئولیت من در حال انجام است که از کوچک‌ترین موجود آغاز می‌شود و تست گرفته می‌شود بعد به تدریج برای انسان انجام می‌شود که این طرح در دستور کار مرکز ملی فضایی است.
منبع: فارس

داخلی | فضانوردی و سرنشین‌دار |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

کوتاه و خواندنی، نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار چه وقت انجام شد؟

روز ۱۴ژانویه ۱۹۶۹سفینه سایوز-۴ (Soyuz) با یک سرنشین به نام ولادیمیر شاتالف به فضا پرتاب شد. یک روز بعد باریس والینف ، الکسی یلیسیف و یوگنی خرونف با سایوز-۵ راهی مدار زمین شدند. این سفینه بعد از رسیدن به مدار تعیین شده، به ردیابی سایوز-۴ پرداخت و ان را در فضا پیدا کرد. پس از آن دو ناو در حالی که هرکدام با سرعتی در حدود ۳۰هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کردند، کم کم به هم نزدیک شدند و سرانجام عمل اتصال صورت گرفت. پس از الحاق دو سفینه ، یلیسیف و خرونف در حالی که لباس مخصوصی به تن داشتند از سایوز-۵ بیرون آمده، با یک راهپیمایی خود را به سایوز-۴ رساندند و به درون آن راه یافتند. آن گاه دو سفینه از هم جدا شدند. به این ترتیب سایوز-۴ با سه سرنشین و سایوز-۵ با یک سرنشین به زمین بازگشتند. این نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار همچنین نخستین جابه جایی سرنشین در یک سفر فضایی بود.