آغاز سرویس دهی تلفن ماهواره ای چین

0 1,231

 پس از زلزه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در استان سیچوان واقع در جنوب غربی چین رخ داد، تمام سیستم‌های ارتباطی زمینی چین از کار افتاد که این موضوع وابستگی چین به سیستم‌های ارتباط ماهواره‌ای خارجی را در بر داشت. پس از این فاجعه، چین ماهواره مخابراتی خود موسوم به تیاتونگ( 01 1 Tiantong-) را در سال ۲۰۱۶ به وسیله راکت لانگ مارچ (Long March 3B) از پایگاه پرتاب ماهواره شیچانگ به فضا پرتاب کرد تا این ماهواره در مدار GEO قرار گیرد. 
حال پس از گذشت دو سال از پرتاب این ماهواره مخابراتی که توسط آکادمی ملی هوافضای چین توسعه داده شده است، چین به طور رسمی سرویس ماهواره‌ای ارتباطات تلفن همراه خود را آغاز کرد. این سرویس اولین سرویس تلفن ماهواره‌ای چین محسوب می‌شود و این کشور را قادر خواهد ساخت تا ارتباطات امن، پرسرعت و با کیفیتی را برای مردم و سازمان ‌های محلی برقرار سازد. 
ماهواره تیاتونگ مناطق وسیعی از منطقه را پوشش می‌دهد و قابلیت برقراری ارتباطات قوی را دارا می‌باشد. علاوه براین چین اولین تلفن ماهواره‌ای خود را معرفی کرده است که هم می‌تواند به صورت معمولی مورد استفاده قرار گیرد و هم در مکان‌هایی که ارتباط ضعیف است به تلفن ماهواره‌ای تبدیل شود. این گوشی هوشمند که توسط شرکت فناوری و علوم هوافضای چین، طراحی شده است علاوه بر پوشش ماهواره‌ای، با چند شبکه تلفن همراه زمینی، از جمله ۴G LTE و ۳G سازگار بوده و قابلیت ارسال پیام متنی را نیز دارد و همچنین قابلیت انتقال ویدئو و داده‌ها بوده و می‌تواند بین ازتباطات ماهواره ای و ارتباطات زمینی سوئیچ شود.
در حال حاضر هزینه استفاده از این خدمات اعلام نشده است ولی چندی پیش، شرکت فناوری و علوم هوافضای چین به عنوان توسعه دهنده اولین گوشی هوشمند ماهواره‌ای، قیمت این گوشی‌ها را ۱۴۸۰ دلار اعلام کرد.

منبع ecns
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=8394
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها