1394/02/28

همکاری ناسا و سازمان تحقیقات فضایی هند

سازمان تحقیقات فضایی هند و ناسا به طور مشترک بر روی ماهواره NISAR کار می‌کنند. این ماهواره برای رصد و اندازه‌گیری برخی از پیچیده‌ترین فرآیندهای زمین از جمله اختلال در زیست بوم و خطرات طبیعی مانند زمین لرزه، سونامی، آتشفشان و رانش زمین طراحی شده است. Kiran Kumar رئیس سازمان فضایی هند گفت: " قصد داریم...
همکاری ناسا و سازمان تحقیقات فضایی هند
سازمان تحقیقات فضایی هند و ناسا به طور مشترک بر روی ماهواره  NISAR کار می‌کنند. این ماهواره برای رصد و اندازه‌گیری برخی از پیچیده‌ترین فرآیندهای زمین از جمله اختلال در زیست بوم و خطرات طبیعی مانند زمین لرزه، سونامی، آتشفشان و رانش زمین طراحی شده است. Kiran Kumar رئیس سازمان فضایی هند گفت: " قصد داریم بین سال‌های 2020-2021 این ماهواره را پرتاب کنیم و این ماهواره توسط ما ساخته خواهد شد و محموله‌ها توسط ناسا ساخته خواهد شد.
منبع: Hindustantimes

دیپلماسی فضایی |

برنامه احتمالی فیسبوک برای توسعه اینترنت ماهواره‌ای

احتمال آن وجود دارد که فیسبوک به زودی در رقابت برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به اسپیس ایکس و وان وب ملحق شود. جزئیات فاش‌شده از پرونده‌ای که اخیرا در کمیسیون مخابراتی فدرال (FCC) تشکیل شده است، از ساخت یک ماهواره چندین میلیون دلاری توسط شرکتی به نام پوینت ویو (PointView Tech LLC.) که در سکوت رسانه‌ای فعالیت می‌کند، خبر می‌دهند. این ماهواره که آتنا (Athena) نام دارد، نرخ انتقال داده‌ای ۱۰ برابر سریع‌تر از ماهواره‌های اینترنتی منظومه استارلینک (Starlink) شرکت اسپیس ایکس خواهد داشت. به نظر می‌رسد که شرکت پوینت ویو تنها بر روی کاغذ موجودیت دارد. در واقع این شرکت کوچک احتمالا یک زیرمجموعه جدید فیسبوک است که سال گذشته برای مخفی نگه‌ داشتن تلاش‌های این شبکه اجتماعی در راستای اینترنت ماهواره‌ای تاسیس شده است. ماهواره آتنا در اوایل سال ۲۰۱۹ توسط ماهواره‌بر وگا (Vega) متعلق به شرکت فرانسوی آرین اسپیس (Arianespace) به مدار LEO فرستاده می‌شود. این ماهواره ۱۵۰ کیلوگرمی، از لحاظ ابعاد و وزن تقریبا مشابه ماهواره‌های اسپیس ایکس و وان وب است اما از امواج رادیویی با فرکانس بالاتر و طول موج کوتاهتری استفاده می‌کند که نرخ انتقال داده سریعتری را تضمین می‌کنند. طبق تخمین شرکت، سامانه ارتباطی باند E این ماهواره نرخ انتقال داده تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برای دانلود و تا ۳۰ گیگابیت بر ثانیه برای آپلود ارائه می‌نماید.