1393/11/13

برنامه های ناسا به منظور یافتن منشا حیات

برنامه های ناسا به منظور یافتن منشا حیات
ناسا به منظور یافتن منشا حیات، در سال 2015، قصد دارد به مطالعه جهان یخی بپردازد. دانشمندان در آزمایشگاه پیشرانش جت، 4 ماموریت فضایی مهم در سال 2015 ا بررسی کردند(1- فضاپیمای داون در ماه مارس به سیاره کوتوله سرس پوشیده شده از یخ می رسد.2- در تابستان ماوریت New Horizon امکان مشاهده پلوتو یخ زده را فراهم خواهد کد.3- در اکتبر، کاسینی در نزدیکی یکی از اقمار زمستانی زحل پرواز خواهد کرد.4- دانشمندان و محققان به فکر توسعه کاوشگری برای بررسی سیاره پوشیده شده از یخ خواهند بود.)
منبع: contracostatimes

جزئیات جدیدی از پروژه اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس اعلام شد

جدیدا اطلاعات بیشتری از منظومه استارلینک (Starlink) شامل جزئیات طراحی ماهواره‌ها و تفکر قرارگرفته پشت تعیین تعداد نهایی ماهواره‌های منظومه منتشر شده است. بیشینه تعداد ماهواره‌های منظومه استارلینک، 12000 عدد خواهد بود؛ تقریبا 6 برابر کل تعداد ماهواره‌های فعال در مدار. اولین سری از ماهواره‌های این منظومه در یک دسته 60 عددی به زودی به فضا ارسال خواهند شد و ایلن ماسک (Elon Musk)، مدیر و بنیانگذار اسپیس ایکس می‌گوید هنگامی تعداد ماهواره‌های استارلینک در مدار به 1000 عدد برسد، این پروژه از لحاظ اقتصادی به ثبات خواهد رسید. بعد از انجام 7 پرتاب اول و با قرار دادن 400 ماهواره از منظومه در مدار، بعضی از مناطق تحت پوشش پیوسته اینترنتی قرار خواهند گرفت. مارک جانکوزا (Mark Juncosa) معاون بخش مهندسی وسایل نقلیه اسپیس ایکس می‌گوید پس از انجام 12 پرتاب کل آمریکا، پس از 24 پرتاب اکثر جمعیت جهان و پس از 30 پرتاب کل سیاره زمین تحت پوشش منظومه استارلینک قرار خواهد گرفت. به گفته ماسک با هر پرتاب تقریبا 1 ترابیت به ظرفیت قابل استفاده منظومه اضافه می‌شود. این در حالی است که مجموع ظرفیت قابل استفاده منظومه‌های تله‌ست (Telesat) و وان‌وب به ترتیب 8 و 6 ترابیت خواهد بود.