1396/10/19

سفر به دهانه اوکاتور و لکه‌های روشن و مرموز سیاره کوتوله سرس / فیلم

امروز نگاهی داریم به لکه‌های روشن و مرموز سیاره کوتوله سرس. این ویدیو از تصاویر ارسالی فضاپیمای دان ناسا تهیه‌شده و دیدی تازه از این لکه‌های اسرارآمیز در اختیار ما قرار می‌دهد.
سفر به دهانه اوکاتور و لکه‌های روشن و مرموز سیاره کوتوله سرس /  فیلم

کاوش‌های فضایی | چندرسانه‌ای |

سیارک اومواموا از یک سامانه خورشیدی شبیه به منظومه شمسی آمده است

1396/10/02
سیارک اومواموا (Oumuamua) که مدت‌ها است نظر بسیاری از منجمان را به خود جلب کرده، نخستین شی خارجی است که به منظومه شمسی وارد می‌شود. اما این سیارک اومواموا واقعا از کجا آمده است؟

بازگشت سیارک جمجمه شکل به زمین

1396/10/03
سنگ فضایی غول پیکری که در سال ۲۰۱۵ از نزدیکی زمین گذشت، سال بعد دوباره از کنار زمین عبور خواهد کرد.

سفر به اعماق لکه سرخ بزرگ سیاره مشتری با انیمیشن ناسا / فیلم

1396/10/14
ناسا در پویانمایی‌ای جدید، ما را به سفری شگفت‌انگیز به اعماق لکه سرخ بزرگ سیاره مشتری برده است. در ادامه با ویدیویی از اسرار لکه سرخ بزرگ سیاره مشتری، همراه باشید.

کنیا بدون داشتن آژانس فضایی، ماهواره به فضا پرتاب کرد

اولین ماهواره بومی کنیا در روز دوم آپریل سال جاری به وسیله پرتابگر فالکون ۹ (Falcon9) متعلق به شرکت اسپیس ایکس، از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد. این نانو ماهواره که 1KUNS-PF نام دارد، توسط تیمی از دانشگاه Nairobi و با همکاری دانشگاه Sapienza رم توسعه یافته است. این ماهواره که گفته می شود با همکاری ژاپن توسعه یافته است، برای نظارت بر روند کشاورزی و همچنین ارائه اطلاعاتی در مورد پیشرفت ساحلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که این امر گامی مثبت در راستای مدیریت خاک و شیوه های کشاورزی در کنیا محسوب می شود. این ماهواره با ابعاد ۱۰*۱۰ سانتی متر، هزینه ای در حدود ۱.۲میلیون دلار هزینه در بر داشته است که بخشی از آنرا آژانس تحقیقات فضایی ژاپن تامین نموده است. همه اینها درحالی اتاق افتاده است که کنیا هنوز دارای آژانس فضایی نمی باشد.