1396/10/19

سفر به دهانه اوکاتور و لکه‌های روشن و مرموز سیاره کوتوله سرس / فیلم

امروز نگاهی داریم به لکه‌های روشن و مرموز سیاره کوتوله سرس. این ویدیو از تصاویر ارسالی فضاپیمای دان ناسا تهیه‌شده و دیدی تازه از این لکه‌های اسرارآمیز در اختیار ما قرار می‌دهد.
سفر به دهانه اوکاتور و لکه‌های روشن و مرموز سیاره کوتوله سرس /  فیلم

کاوش‌های فضایی | چندرسانه‌ای |

سیارک اومواموا از یک سامانه خورشیدی شبیه به منظومه شمسی آمده است

1396/10/02
سیارک اومواموا (Oumuamua) که مدت‌ها است نظر بسیاری از منجمان را به خود جلب کرده، نخستین شی خارجی است که به منظومه شمسی وارد می‌شود. اما این سیارک اومواموا واقعا از کجا آمده است؟

بازگشت سیارک جمجمه شکل به زمین

1396/10/03
سنگ فضایی غول پیکری که در سال ۲۰۱۵ از نزدیکی زمین گذشت، سال بعد دوباره از کنار زمین عبور خواهد کرد.

سفر به اعماق لکه سرخ بزرگ سیاره مشتری با انیمیشن ناسا / فیلم

1396/10/14
ناسا در پویانمایی‌ای جدید، ما را به سفری شگفت‌انگیز به اعماق لکه سرخ بزرگ سیاره مشتری برده است. در ادامه با ویدیویی از اسرار لکه سرخ بزرگ سیاره مشتری، همراه باشید.

ویرجین گلکتیک، گردشگری فضایی را از ایتالیا آغاز می‌کند

شرکت ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) در نظر دارد پرواز فضایی زیرمداری خود را از یک پایگاه فضایی در ایتالیا صورت دهد و به همین منظور، برای ساخت یک پایگاه فضایی در این کشور اقدام خواهد کرد. ویرجین گلکتیک، یک شرکت بریتانیایی و یکی از شرکت‌های پیشتاز در صنایع گردشگری فضایی است که زیرمجموعه گروه ویرجین محسوب می‌شود. این شرکت، پیشتر نیز اعلام کرده بود که قصد دارد 6 مسافر و دو خلبان را با فضاپیمای زیرمداری اسپیس‌شیپ ۲ (SpaceShip Two) به ارتفاع حدود ۱۰۰ کیلومتری زمین بفرستد. توافق با شرکت‌ خصوصی سیاتل (SIATEL) و شرکت عمومی- خصوصی التک (ALTEC) که هم به آژانس فضایی ایتالیا (ASI) و هم به شرکت فرانسوی- ایتالیایی تالس آلنیا اسپیس (Thales Alenia Space) تعلق دارند، نشان‌دهنده برنامه‌هایی برای ساخت یک پایگاه فضایی در شهر جروتالیه واقع در جنوب ایتالیا است. قرار است این پایگاه فضایی، علاوه بر ارائه تجهیزات پرتاب، به عنوان یک پلتفرم علمی برای پژوهش فضایی، مورد استفاده کاربرانی مانند آژانس فضایی ایتالیا قرار گیرد.