1396/10/19

سفر به دهانه اوکاتور و لکه‌های روشن و مرموز سیاره کوتوله سرس / فیلم

امروز نگاهی داریم به لکه‌های روشن و مرموز سیاره کوتوله سرس. این ویدیو از تصاویر ارسالی فضاپیمای دان ناسا تهیه‌شده و دیدی تازه از این لکه‌های اسرارآمیز در اختیار ما قرار می‌دهد.
سفر به دهانه اوکاتور و لکه‌های روشن و مرموز سیاره کوتوله سرس /  فیلم

کاوش‌های فضایی | چندرسانه‌ای |

سیارک اومواموا از یک سامانه خورشیدی شبیه به منظومه شمسی آمده است

1396/10/02
سیارک اومواموا (Oumuamua) که مدت‌ها است نظر بسیاری از منجمان را به خود جلب کرده، نخستین شی خارجی است که به منظومه شمسی وارد می‌شود. اما این سیارک اومواموا واقعا از کجا آمده است؟

بازگشت سیارک جمجمه شکل به زمین

1396/10/03
سنگ فضایی غول پیکری که در سال ۲۰۱۵ از نزدیکی زمین گذشت، سال بعد دوباره از کنار زمین عبور خواهد کرد.

سفر به اعماق لکه سرخ بزرگ سیاره مشتری با انیمیشن ناسا / فیلم

1396/10/14
ناسا در پویانمایی‌ای جدید، ما را به سفری شگفت‌انگیز به اعماق لکه سرخ بزرگ سیاره مشتری برده است. در ادامه با ویدیویی از اسرار لکه سرخ بزرگ سیاره مشتری، همراه باشید.

ظرفیت نهفته بخش خصوصی در صادرات بالون‌های ارتفاع بالا منتظر توجه دولت

بالن‌های استراتوسفری امروزه به حدی توسعه یافته‌اند که در حال تبدیل شدن به رقبایی جدی برای ماهواره‌های مستقر در مدار نزدیک به زمین (LEO) می‌باشند. همچنین طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسات مطالعاتی بین‌المللی، خاورمیانه طی سال‌های آتی (مابین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱) به دلیل بروز پدیده‌های اجتماعی متعدد، از بیشترین رشد بازار پرنده‌های سبک‌تر از هوا در جهان برخوردار است. چنین ظرفیتی با توجه به توانمندی‌ بخش خصوصی کشور و مزایای رقابتی ویژه سازنده ایرانی از جمله قیمت بسیار پایین‌تر و طراحی بر اساس شرایط اقلیمی خاص منطقه، فرصتی طلایی را برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور در این بخش فراهم آورده است. اما این فرصت تنها زمانی قابل استفاده است که بخش خصوصی نوپا اما توانمند کشور که تا کنون با وجود موانع فراوان توانسته روی پای خود بایستد مورد توجه قرار گرفته و مورد پشتیبانی قرار گیرد.