فیلم/جمع آوری زباله های فضایی در اروپا

0 1,212

اروپا نقش مهمی در صنعت فضا دارد. «کوپرنیکوس» ماهواره فضایی اروپا برای رصد زمین و «گالیلئو»، سامانه ماهواره ای از جمله برنامه های فضایی اروپا هستند که اطلاعات زیادی در اختیار میلوینها نفر قرار می دهند.در صنعت فضا در اروپا بیش از ۲۳۰ هزار نفر کار می کنند. ارزش افزوده این صنعت ۴۶ تا ۵۴ میلیارد یورو تخمین زده می شود.هزاران ماهواره در فضا وجود دارد. اتحادیه اروپا چارچوبی برای پشتیبانی و نظارت بر ماهواره ها ایجاد کرده تا خطر برخورد آنها به یکدیگر را کاهش بدهد.صنعت فضا بسرعت در حال رشد است. در نتیجه حجم انبوهی از اشیاء گوناگون که در حال حاضر فاقد هرگونه بهره مندی هستند در مدار زمین وجود دارد. به همین دلیل پاکسازی فضا و جمع آوری این زباله های فضایی ضروری است.

هجده هزار شی ء در مدار زمین وجود دارد که ایستگاه های رادار، آنها را ردیابی می کنند. تنها هفت درصد این اشیا، ماهواره های مشغول به کار است و بقیه زباله فضایی است. قرار است بیش از ده هزار ماهواره دیگر به فضا فرستاده شود که وضع را از این هم بدتر خواهد کرد.آژانس فضایی اروپا و اتحادیه اروپا بودجه های مشخصی برای پژوهش و طراحی و ساخت دارند که خیلی مهم است، به خصوص برای حل مشکل زباله های فضایی. صنایع می توانند از این بودجه ها استفاده کنند.

شرکت ایتالیایی اقدام به پاکسازی فضا کرده است

شرکت ایتالیایی موسوم به «دی -اوربیت» راهکارهای جدیدی برای پاکسازی فضا از زباله های فضایی ارائه می کند. این شرکت در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط تیمی از متخصصان هوافضا در ایتالیا شروع به کار کرد.لورنزو فراری یو، مدیر ارشد فناوری «دی اربیت» می گوید: «مدتی پیش متوجه شدیم که برای تداوم صنعت فضا، نیاز به جمع آوری زباله های فضایی داریم. در نتیجه تصمیم گرفتیم راه حلی پیدا کنیم و به این ترتیب این شرکت را احداث کردیم.»
خارج کردن ماهواره های غیر قابل استفاده از مدارشان، امنیت مسیر ماهواره های فعال را تامین می کند. یکی دیگر از کارهای شرکت «دی-اوربیت» افزایش طول عمر ماهواره هاست.

مدیر ارشد فناوری شرکت «دی-اربیت» درباره اقدامات بعدی شرکت می‌گوید: «گام بزرگ بعدی اکنون در مدار نام دارد و سیستمی برای انتقال ماهواره است. ما بیشتر تلاشمان را روی این پروژه متمرکز کرده ایم.»

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4995
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها