استارلینک احتمالا نام شبکه اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس است

0 1,136

«اسپیس ایکس» برای شبکه اینترنت ماهواره‌ای خود نام «Starlink» را ثبت کرد. به‌طور خاص، «استارلینک» قرار است «سرویس ارتباطی پهنای باند بی‌سیم» با «دسترسی اینترنت بی‌سیم پرسرعت» باشد که سرویس‌های دیگر نیز به آن افزوده می‌شود.
اولین بار این ثبت پتنت توسط یکی از کاربران ردیت مطرح شد و سپس مطالبی در مورد آن نشر پیدا کرد. اسپیس ایکس همچنین به دنبال ثبت نشان تجاری اضافه‌ای برای «SpaceX» نیز هست که مخصوص شبکه ماهواره‌ای شرکت می‌شود.
از این شرکت پرسیده شده که آیا استارلینک واقعا نام این شبکه ماهواره‌ای هست یا نه اما اسپیس ایکس هنوز پاسخی در این مورد نداده.
پیشتر، اسپیس ایکس گفته بود که ماهواره‌هایش می‌توانند اینترنت با سرعت گیگابیت با لتنسی 25 میلی‌ثانیه ارائه دهند. این میزان تأخیر برابر است با اینترنت‌های کابلی که در حالت عادی چنین چیزی با اینترنت‌های ماهواره‌ای امکان‌پذیر نیست ولی اسپیس ایکس به خاطر قرار دادن ماهواره‌ها در مدار پایینی زمین این قابلیت را دارد.

 

«پاتریشیا کوپر» از اسپیس ایکس می‌گوید که موضوع در کمیته بازرگانی سنا مطرح شده و تا چند ماه دیگر تست و پرتاب ماهواره آغاز می‌شود. درواقع تا پایان امسال قرار است یک نمونه آزمایشی از این ماهواره، کار خود را آغاز کند.
شروع پرتاب 4425 ماهواره عملیاتی از سال 2019 آغاز شده و البته تا 2024 این پرتاب‌ها ادامه دارد تا زمانی که همه ماهواره‌ها به مدار برسند. حتی اسپیس ایکس مدعی شده که می‌تواند 7500 ماهواره دیگر در مداری نزدیک‌تر به زمین پرتاب کند، ماهواره‌هایی که برای مناطق پرجمعیت بسیار مفید خواهند بود ولی برای این ماجرا هنوز تاریخ و جزئیاتی اعلام نشده.
اسپیس ایکس تنها شرکتی نیست که چنین نقشه‌ای در سر دارد. شرکتی به نام «OneWeb» اولین کمپانی مطرحی بود که توانست تأییدیه کمیسیون ارتباطات فدرال را برای انجام این کار دریافت کند. «وان وب» می‌خواهد 720 ماهواره در فضا داشته باشد و سرویس‌دهی خود ر در آلاسکا از سال 2019 آغاز می‌کند. شرکتی دیگر به نام «LeoSat» هم گفته آماده فرستادن 108 ماهواره به مدارهای پایینی زمین است.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4726
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها