همکاری سازمان فضایی روسیه با تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی

0 891

سیروس برزو : “روسکاسموس” سازمان فضایی روسیه، طی حدود ۶۰ سال فعالیت فضایی این کشور از طریق موسسات پزشکی وابسته به خود و بر اساس فعالیت‌هایی که فضانوردان در زمین و فضا داشته‌اند گنجینه بی‌نظیری از تجربیات عملی دارد که می تواند در تولید دارو و طراحی و ساخت دستگاه‌های مربوط به پزشکی برای کاربردهای عمومی و به اصطلاح “زمینی” به‌کار گرفته شود. بر این اساس و جهت تلاش برای قطع وابستگی شرکت‌های روسی به واردات، چندی پیش روسکاسموس با شرکت های صنایع پزشکی ،اتحادیه ها و انجمن های تولید کننده دستگاه ها و تجهیزات پزشکی، همچنین نمایندگان شرکت‌های صنایع موشکی و فضایی نشستی را با هدف بررسی چشم انداز افزایش حجم تولید تجهیزات پزشکی و محصولات شرکت‌های داخلی روسیه برگزار کرد.
در حال حاضرسهم تولید داخلی تجهیزات پزشکی در بازار روسیه حدود ۲۰ درصد است، در حالی که در وزارت بهداشت، درمان تخمین می‌زنند که تولید کنندگان داخلی تجهیزات پزشکی می‌توانند ۶۰٪ تجهیزات لازم را فراهم کنند. گرچه شرکت‌های دولتی تولید کننده طیف گسترده‌ای از تجهیزات پزشکی و محصولات – از سرنگ یکبار مصرف گرفته تا دستگاه‌های پیشرفته پزشکی را تولید می کنند اما این موسسات از جمله شرکت‌های دولتی با بسیاری از مشکلات، از جمله ورود به بازارهای جدید، وام های کلان، همچنین نیاز به هماهنگی‌های قانونی مواجه هستند.
یوری کالینین رئيس انجمن صنایع پزشکی و الکساندر اسمیرنوف و مدیر عامل اتحادیه کمپلکس تولید کننده دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی در این جلسه پیرامون ابعاد مختلف انتقال تجربه صحبت و آمادگی همکاری با روسکاسموس را اعلام کردند. همچنین اظهار داشتند این همکاری می‌تواند تامین‌کننده منافع تولید کنندگان تجهیزات پزشکی روسیه در سطوح مختلف باشد. آنها همچنین آمادگی خود را برای حمایت از صنایع فضایی و کمک به بخش‌هایی که در آن محصولات روسکاسموس می تواند ارائه شود همچنین ترویج محصولات مربوط به بازارهای مختلف اعلام کردند.
از جمله نتایج این جلسه می‌توان به توافق برای بررسی و حل برخی مشکلات صنایع فضایی مرتبط با تولید تجهیزات پزشکی ، نشست‌های کارشناسی برای بحث در مورد توسعه تولید دستگاه‌های پزشکی در سازمان‌های پیچیده دفاعی-صنعتی اشاره کرد. علاوه بر این، “روسکاسموس” علاقمندی خود برای تولید تجهیزات پزشکی و ارائه محصولات به منظور مشارکت در نمایشگاه بین المللی “بهداشت و درمان” که قرار است در دسامبر سال ۲۰۱۷ برگزار شود را اعلام کرد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4066
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها