برنامه اروپا برای ارتقاء ماهواره‌های ناوبری گالیلئو

0 292

آژانس فضایی اروپا (ESA) قصد دارد پرتاب ماهواره‌های نسل جدید سامانه ماهواره‌ای ناوبری گالیلئو (Galileo) را از اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز کند؛ ماهواره‌هایی که با عنوان G2 شناخته می‌شوند و از قابلیت‌های جدید و پیشرفته‌ای در کنار تمامی خدمات و قابلیت‌های ماهواره‌های فعلی برخوردار خواهند بود. به‌گفته پاول ورهوف (Paul Verhoef)، مدیر بخش ناوبری ESA، طرح این ماهواره‌ها بسیار انعطاف‌پذیر و بر اساس یک طراحی دیجیتال می‌باشد.

ماهواره‌های G2 قادر به انجام تنظیم مجدد در مدار خواهند بود تا بتوانند تغییرات مورد انتظار را در برآوردن نیازهای کاربر نهایی اعمال کنند. به‌علاوه، آنتن‌های ناوبری که سیگنال‌های ناوبری را به تلفن‌های همراه هوشمند و سایر گیرنده‌های روی زمین منتقل می‌کنند، از طراحی بسیار پیشرفته‌ای برخوردار هستند. همچنین بر اساس ارزیابی‌‌های مداوم عملکرد ماهواره‌های فعلی، طول عمر پیش‌بینی‌شده آن‌ها افزایش می‌یابد.

قرار است در مجموع حداکثر ۱۲ ماهواره G2 به فضا پرتاب شوند. علاوه‌بر این‌ها پیش‌بینی‌های لازم برای به‌روزرسانی ایستگاه‌های زمینی به‌منظور پشتیبانی از نسل جدید ماهواره‌های گالیلئو صورت گرفته است. گفتنی است ESA از شرکت‌های اروپایی فعال در حوزه ساخت ماهواره برای ارائه طرح‌ها و ایده‌های خود در توسعه ماهواره‌های G2 دعوت به‌عمل آورده است.

منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15686
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها