سقوط پروژه «سلفی فضایی» سامسونگ در مزرعه‌ای در ایالت میشیگان آمریکا

0 512

دستگاهی شبیه به ماهواره و متعلق به شرکت سامسونگ‌ (Samsung Group) در حوالی یک مزرعه در ایالت میشیگان آمریکا سقوط کرده است. این دستگاه که همراه یک بالون به ارتفاع ۶۵ هزار فوتی زمین ارسال شده بود تا سلفی فضایی کاربران را بسازد، در مزرعه‌ای در آمریکا سقوط کرد؛ پروژه‌‌ای که «سلفی فضایی» نام داشت.

نانسی مامبی‌ولک (Nancy Mumby-Welke) و همسرش ساکن گراتیوت کاونتی (Gratiot County) ساعت ۸:۴۵ دقیقه صبح صدایی از بیرون خانه‌شان شنیدند و با یک شیء بزرگ در حیاط پشتی خانه خود روبرو شدند. او در این باره می‌گوید: «صحنه عجیبی بود. یک  شیء بزرگ از آسمان سقوط کرده بود. این دستگاه شبیه یک ماهواره بود.» روی دستگاه مذکور لوگوی سامسونگ و البته شرکت روین اینداستریز (Raven Industries) تولید کننده بالون نیز به چشم می‌خورد. 

سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در این حادثه کسی آسیب ندیده و بالون نیز پیدا شد. ما از ایجاد هرگونه مزاحمت عذرخواهی می‌کنیم.»‌ طبق ادعای این شرکت حادثه مذکور یک فرود برنامه‌ریزی شده بوده و محل فرود نیز انتخاب شده بود.

در حقیقت این دستگاه شبیه ماهواره بخشی از پروژه «سلفی فضایی» (SpcaceSelfie) سامسونگ است. در این پروژه تبلیغاتی کاربران می‌توانستند سلفی‌های خود را از زمین به موبایل Galaxy S10 5G ارسال کنند که در مرز اتمسفر زمین قرار داشت. این موبایل‌ها تصاویر سلفی افراد را با پس زمینه‌ای از تصاویر واقعی فضا به زمین ارسال می‌کردند و به این ترتیب سلفی‌های فضایی از کاربران خلق می‌نمودند.

طبق بیانیه سامسونگ این موبایل همراه یک بالون به ارتفاع ۶۵ هزار فوتی زمین رفت و به مدت ۲۰۰ ساعت در همین ارتفاع باقی ماند.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14251
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها