تصویری از دو فضاپیما در کنار ایستگاه فضایی بین‌المللی

0 1,555

فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی تصویری را به ثبت رساندند که فضاپیمای دراگون (Dragon) و سیگنوس (Cygnus) را در کنار هم نشان می‌دهد. این تصویر که در صفحه اینستاگرام آژانس فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، به اشتراک گذاشته شده در روز 6 اوت (۱۵ مرداد) توسط فضانوردان و از منظر پنجره ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شده است.

در این تصویر فضاپیمای سیگنوس لحظاتی قبل از جدا شدن از ایستگاه، توسط بازوی رباتیک کانادارم ۲ (Canadarm 2) گرفته شده است. در پشت بازوی رباتیک هم کپسول دراگون دیده می‌شود که هنوز به ایستگاه فضایی متصل باقی مانده است.

دراگون یک فضاپیمای تجاری قابل استفاده مجدد با قابلیت حمل ۶۰۰۰ کیلوگرم، ساخت شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX)‌ است. اولین پرواز مداری این فضاپیما در دسامبر سال ۲۰۰۸ و اولین پرواز تحویل محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی در مه سال ۲۰۱۲ انجام گرفت.

فضاپیمای سیگنوس نیز یک فضاپیمای پشتیبانی بدون سرنشین یکبارمصرف متعلق به شرکت نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) است. سیگنوس اکنون به عنوان بخشی از برنامه خدماتی توسعه حمل و نقل بین‌المللی سامانه‌های تجاری ترابری مداری (COTS) مورد استفاده قرار گرفته است.

هر دو فضاپیما در حال حاضر جهت فراهم‌آوری محموله‌هایی برای فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی، در حال پشتیبانی از این آزمایشگاه فضایی هستند. ناسا با استفاده از این دو فضاپیما می‌کوشد تا مشارکت خود را در صنعت هواپیمایی تجاری و صنایع هوافضایی گسترش دهد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13763
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها