چشم‌اندازی از آینده بازار رباتیک فضایی

0 907

براساس یک گزارش تحقیقاتی جدید توسط شرکت هندی گلوبال مارکت اینسایت (Global Market Insights Inc)٬ ارزش بازار رباتیک فضایی تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۳.۵ بیلیون دلار می‌رسد.

بازار رباتیک فضایی٬ با توجه به ادغام فناوری‌های هوش مصنوعی در سامانه‌های توسعه یافته برای اکتشافات فضایی٬ از لحاظ فنی با سرعت بالایی در حال توسعه و پیشرفت است. شرکت‌های متعددی در حال توسعه ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که افزایش تحرک و مزایای کاربری را در بر دارد. این ماشین‌ها در حالی که حداقل وابستگی را به انسان دارند٬ می‌توانند وظایف بسیار پیچیده‌ای را برای مدت طولانی انجام دهند.

در حال حاضر٬ در بازار رباتیک فضایی شاهد تقاضاهای زیادی برای به کارگیری بازو‌های رباتیک در سیستم‌های پیشرفته فضایی هستیم. بازوهای رباتیک به فضانوردان در بلند کردن و یا بررسی اشیاء و اجسام سنگین و بزرگ در فضا کمک می‌کنند. علاوه بر این، سطح‌نوردها (rovers)٬ سازه‌هایی فضایی هستند که از وسایل نقلیه اکتشافی استفاده می‌کنند و کار حمل و نقل اعضای خدمه از یک پرواز فضایی به پروازی دیگر را بر عهده دارند.

آمریکای شمالی با توجه به حضور سازمان‌های ملی بخصوص ناسا (NASA) و همچنین آزانس فضایی کانادا (CSA)٬ نقش فعالی در این بازار دارد. ایالات متحده آمریکا و کانادا در حال سرمایه‌گذاری کلان در تحقیق و توسعه و بالا بردن سطح فن‌آوری‌ها به منظور دستیابی به طرح‌های اکتشاف فضا هستند.

بازار رباتیک فضایی آسیا-اقیانوسیه نیز در کشورهایی مانند هند٬ ژاپن و چین٬ با توجه به چندین پروژه فضایی در حال انجام٬ با سرعت خوبی در حال رشد است. برای مثال در سپتامبر ۲۰۱۸، آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (Japan Aerospace Exploration Agency) اعلام کرد که دو کاوشگر آن موفق به فرود بر روی یک سیارک به نام ریوگو (Ryugu) شده و شروع به بررسی روی سطح آن نمودند.

شرکت‌های کلیدی که در این بازار مشغول به فعالیت هستند عبارتند از: اوشینرینگ اینترنشنال (Oceaneering International)٬ مکسار (Maxar Technologies)٬ نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) و استروبوتیک تکنولوژی (Astrobotic Technologies) که همگی متعلق به ایالات متحده آمریکا می‌باشند. این شرکت‌ها اکنون در حال سرمایه‌گذاری‌های کلان در فعالیت‌های پژوهشی و توسعه‌ای هستند تا به راه حل‌های جدیدی در ارتباط با اکتشاف و حمل و نقل در فضا دست یابند.

منبع robodaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13164
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها