لاکهید مارتین نخستین سامانه ماهواره ای LTE را طراحی کرد

0 551

شرکت آمریکایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin) سامانه ماهواره‌ای با فناوری  ال‌تی‌ای (LTE سرواژه  Long Term Evolution) طراحی کرده است که اتصال مطمئن 4G برای کاربران تلفن همراه از طریق نقاط اتصال HotSpot فراهم می‌کند. ابزارهای تأمین نقاط اتصال HotSpot می‌تواند روی وسایل نقلیه نصب شود. این سامانه برای تأمین اتصال نقاط دورافتاده و یا در هنگام وقوع بلایای طبیعی و قطع شبکه‌های تلفن همراه کارآمد است. دلیل تصمیم لاکهید مارتین برای ایجاد این سامانه آن است که در حال حاضر بیش از یک‌سوم (٪۳۵/۷) از تلفن‌های همراه جهان دارای فناوری 4G هستند.

در هنگام وقوع بلایای طبیعی معمولا شبکه‌های موبایل قطع می‌شوند و یا به دلیل ترافیک بسیار بالا از دسترس خارج می‌شوند. در چنین شرایطی استفاده از تلفن‌های همراه ماهواره‌ای تنها گزینه است. اما رهیافت لاکهید مارتین امکان اتصال مردم به شبکه‌های سلولی که خود به ماهواره متصل هستند را فراهم می‌کند.

استفاده از این سامانه محدود به شرایط اضطراری نیست بلکه به‌طور بالقوه می‌تواند برای اتصال کاربرانی به کار رود که به شبکه تلفن‌های همراه دسترسی ندارند؛ مانند قایق‌های دور از ساحل و معدن‌ها یا پایگاه‌های تحقیقاتی علمی دورافتاده.


منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12887
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها