1397/11/21

آیا کاوشگر فضایی کپلر وارد فاز دوم ماموریت خود می‌شود؟

تلسکوپ فضایی کپلر آخرین تصویر از میدان دیدش را در ۲۵سپتامبر۲۰۱۸ به زمین ارسال کرده و حال دانشمندان پس از اتمام جمع‌بندی و اتصال قطعه‌های موزاییکی مختلف تصویر، آن را منتشر کرده‌اند. کپلر موفق به کشف بیش از ۲۶۰۰جهان فراتر از منظومه شمسی ما انسان‌ها شد و به‌طور آماری اثبات کرد که در کهکشان راه شیری تعداد...
آیا کاوشگر فضایی کپلر وارد فاز دوم ماموریت خود می‌شود؟
کارشناسان آخرین تصویر ارسالی از کاوشگر فضایی بازنشسته کپلر را منتشر کرده‌اند.
کارشناسان تصاویری که به‌وسیله تلسکوپ فضایی کپلر گرفته‌شده بود و حاوی گستره وسیعی از فضاست را منتشر کرده‌اند که نشان‌دهنده مطالعاتی است که در طول ۱۰سال مأموریت این تلسکوپ انجام‌شده است.
پنج روز پس از ارسال تصویر به زمین در اثر اتمام سوخت کاوشگر فضایی، کپلر به‌ناچار بازنشسته و از رده خارج شد.
این تلسکوپ فضایی ارزشمند در طول سال‌های فعالیت خود هزاران سیاره فراخورشیدی و ستاره‌های آن‌ها را کشف کرده است.

آیا کاوشگر فضایی کپلر وارد فاز دوم ماموریت خود می‌شود؟

اولین تصویر گرفته‌شده به‌وسیله تلسکوپ فضایی کپلر در سال۲۰۰۹ به زمین ارسال‌شده است.
مأموریت کاوشگر فضایی کپلر ابتدا برای سه سال و نیم تعیین‌شده بود، اما استفاده دقیق از سوخت و برنامه‌ریزی کارشناسان سبب شد تا برای مدت ۹سال و هفت ماه و ۲۳روز عملیاتی باقی بماند.
مأموریت تلسکوپ فضایی کپلر، بررسی سیاره‌های فراخورشیدی و ستاره‌های آن‌ها بوده است.

آیا کاوشگر فضایی کپلر وارد فاز دوم ماموریت خود می‌شود؟

کپلر موفق به کشف بیش از ۲۶۰۰جهان فراتر از منظومه شمسی ما انسان‌ها شد و به‌طور آماری اثبات کرد که در کهکشان راه شیری تعداد سیاره‌ها بیش از ستارگان است.
تصویر به‌دست‌آمده از ۴۲حسگر تصویری بانام سی‌سی‌دی‌ها (CCDs) به‌دست‌آمده‌اند که هر یک دارای وضوح ۱۰۲۴در ۲۲۰۰پیکسل هستند.
پس از بازنشستگی تلسکوپ فضایی کپلر، کارشناسان اکنون از داده‌های تلسکوپ ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران (Transiting Exoplanet Survey Satellite) مشهور به تس (TESS) برای بررسی سیاره‌های فراخورشیدی و ستارگان آن‌ها استفاده می‌کنند.
کارشناسان اعلام کرده‌اند تلسکوپ فضایی کپلر اولین تلسکوپی بوده که به‌طور اختصاصی برای بررسی سیاره‌های فراخورشیدی مورداستفاده قرارگرفته است.
محققان در نظر داشتند با بررسی داده‌های دریافتی از این تلسکوپ به نشانه‌هایی مبنی بر وجود حیات هوشمند فرازمینی در سیار‌های فراخورشیدی بپردازند.

آیا کاوشگر فضایی کپلر وارد فاز دوم ماموریت خود می‌شود؟

به گفته دانشمندان به سال‌ها صرف وقت برای تحقیق و پژوهش درباره اطلاعات ارسالی از کاوشگر فضایی کپلر نیاز است تا به یک نتیجه‌گیری کلی درباره جست‌وجوی حیات بیگانه خارج از سیاره زمین دست‌یافت.
در زمان راه‌اندازی تلسکوپ فضایی کپلر در سال۲۰۰۹ وزن این تلسکوپ در حدود ۱۰۵۲کیلوگرم با طول ۴.۷متر در ۲.۷متر عرض بوده است.
این کاوشگر خورشیدی برای جست‌وجوی سیاره‌هایی مشابه زمین که دارای سطحی سنگی و مدار آن‌ها در منطقه قابل سکونت (Goldilocks) یک ستاره بود مورداستفاده قرارگرفته است. درکل کپلر حدود ۵۰۰۰سیاره مشابه زمین کشف کرده است که از این میان ۲۵۰۰سیاره فراخورشیدی تائید شده‌اند.

آیا کاوشگر فضایی کپلر وارد فاز دوم ماموریت خود می‌شود؟

اکنون با پایان مأموریت کاوشگر فضایی کپلر، کارشناسان دور دوم مأموریت را بانام کی۲ (K2) آغاز کرده‌اند و کاوشگر به ادامه فعالیت برای کشف سیاره‌های فراخورشیدی می‌پردازد.

آیا کاوشگر فضایی کپلر وارد فاز دوم ماموریت خود می‌شود؟

قرار است در این مأموریت با دگرگون شدن جهت چرخ‌ها و ارتفاع فضاپیما و بهره‌گیری از نور خورشید مانند چرخ سوم جهت کاوشگر تنظیم شود.
در مأموریت جدید کاوشگر به خارج از منظومه شمسی سفر و به اطراف ستارگان کوتوله کم‌رنگ قرمز خواهد رفت.
کشف ستاره‌های جوان و ابرنواختر‌ها نیز ازجمله دیگر مأموریت‌های کی۲ است.