ذخیره ابری داده روی ماهواره موضوع جذاب سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ فضایی

0 560

استارت‌آپ آمریکایی کلود کانستلیشن (Cloud Constellation) که هدف آن ایجاد منظومه‌ای از ماهواره‌ها برای ارتباطات امن و ذخیره ابری اطلاعات است به تازگی موفق شده است ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری از گروهی هنگ‌کنگی به نام  HCH Group جذب کند.

شرکت کلود کانستلیشن برنامه ناوگان خود را تغییر داده است و سامانه‌ای طراحی کرده که قرار است به جای ۱۲ یا ۱۶ ماهواره در طرح‌های پیشین از هشت ماهواره استفاده کند. این آرایش جدید از پنج ماهواره رله و سه ماهواره حافظه با قابلیت ذخیره‌سازی پنج پتابایت داده که همگی در مدار کم ارتفاع زمین با لینک بین ماهواره‌ای مرتبط خواهند بود بهره می‌گیرد. برای جلوگیری از هرگونه از دست رفتن داده، قرار است داده‌ها روی هر سه ماهواره حافظه ذخیره شوند. ماهواره‌های اسپیس بلت مجهز به بازتاب‌دهنده‌هایی خواهند بود که برای ارتباط با کاربران روی زمین به سمت ماهواره‌های زمین ثابت قرار می‌گیرند. گفته می‌شود استفاده از این ویژگی باعث امنیت سایبری بالایی خواهد شد.

طبق تخمین‌ها این شرکت برای تکمیل سامانه ماهواره‌ای خود با نام اسپیس بلت (SpaceBelt) به ۴۸۰ میلیون دلار نیاز دارد. این شرکت پیش از این در سال ۲۰۱۶ موفق شده بود پنج میلیون دلار در دور اول سرمایه‌گذاری جذب کند. این شرکت امیدوار بوده است بتواند در دور دوم جذب سرمایه ۲۰۰ میلیون دلار به دست آورد که تاکنون موفق شده است تقریبا دوسوم این مبلغ را جذب کند. 



کلیف بیک (Cliff Beek) مدیر اجرایی کلود کانستلیشن اعلام کرده است که این سرمایه‌گذاری در یک‌چهارم نخست سال ۲۰۱۹ نهایی خواهد شد. همچنین او گفته است که این شرکت می‌تواند سهم اکثریت مالکیت خود را حفظ کند و از این نظر درباره جذب سرمایه چینی نگرانی ندارد. این در حالی است که پیش‌تر راه‌اندازان اصلی  یک استارت آپ آمریکایی دیگر با نام Global IP به دلیل سرمایه‌گذاری چینی‌ها کنترل خود بر شرکت را از دست دادند.

شرکت اسپیس بلت سال ۲۰۱۷ تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ویرجین اوربیت (Virgin Orbit) برای پرتاب ماهواره‌های منظومه  با ماهواره‌بر LauncherOne امضا کرده بود. اما اگر وزن ماهواره‌های طراحی‌شده از ۵۰۰ کیلوگرم حد مجاز قابل پرتاب با این ماهواره‌بر فراتر رود این تفاهم‌نامه تبدیل به قرارداد نخواهد شد. همچنین این شرکت در گذشته برای ساخت ماهواره‌هایش با شرکت Space Systems Loral یا به‌اختصار SSL تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده بود اما پس‌ازآن به دنبال شرکت دیگری برای ساخت ماهواره‌هایش رفت. طبق اعلام مدیراجرایی کلود کانستلیشن هم اکنون دو شرکت که نامشان اعلام نشده است برای بردن قرارداد ساخت ماهواره‌های منظومه رقابت می‌کنند.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11997
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها