مونتاژ نهایی فضاپیمای اوریون شروع شد

0 632

ساخت فضاپیماهای نسل جدید برای مأموریت‌های سرنشین دار ناسا شدیداً رقابتی شده و همه آن‌ها در حال حاضر در حال مونتاژ نهایی هستند.
شرکت لاکهید مارتین (Lockheed Martin) که ساخت فضاپیمای اوریون (Orion) را بر عهده دارد، می‌گوید تکنسین‌هایش در مجتمع مونتاژ میکود (MIchoud) ناسا در نزدیکی نیواورلئان، کار خود را در فضای داخلی یا مخزن تحت‌فشار این فضاپیما تمام کرده‌اند و در حال حاضر در مرکز فضایی کندی در فلوریدا در حال سرهم‌بندی نهایی است.
این فضاپیما به‌عنوان تنها سفینه فضایی در کلاس اکتشافی در جهان به‌حساب می‌آید. کپسول داخلی جزء اصلی اوریون است که فضانوردان را در مأموریتی به نام ای‌ام-۲ (EM-2) در یک محیط تحت‌فشار به‌منظور محافظت از آن‌ها در برابر شرایط خشن فضای عمیق قرار می‌دهد.
تا به امروز تنها یک کپسول اوریون در پرواز آزمایشی به نام ا‌ی‌اف‌تی-۱ (EFT-1) در تاریخ ۵دسامبر۲۰۱۴ به فضا فرستاده‌شده است. اکنون دومین کپسول پیشرفته اوریون برای مأموریت اکتشافی بدون سرنشین آماده‌شده است. این برنامه برای راه‌اندازی در سال۲۰۲۰ با استفاده از حامل فضایی اس‌ال‌اس (SLS) برنامه‌ریزی‌شده است.
اما مأموریت ای‌ام-۲ که چهار فضانورد را برای حداکثر ۲۱روزبه ماه می‌برد، برای راه‌اندازی در سال۲۰۲۳ برنامه‌ریزی‌شده است.

طبق گفته لاکهید مارتین، مخزن تحت‌فشار این فضاپیما از ۷ قطعه بزرگ آلیاژ آلومینیوم ساخته‌شده که برای غیرقابل نفوذ کردن کپسول طراحی‌شده است.
مت والو (Matt Wallo)، مدیر ارشد شرکت لاکهید مارتین، در پروژه اوریون می‌گوید: «ما همه با توجه به اینکه قرار است این سفینه فضایی برای اولین بار طی چهار دهه گذشته، انسان را به ماه بازگرداند، در ساخت و نصب و راه‌اندازی آن نهایت دقت را اعمال کردیم.»
وی افزود: «شگفت‌انگیز است که یک روزبه زودی، فضانوردان سوار بر این کپسول، طلوع خورشید را از افق ماه از پنجره این مخزن تحت‌فشار نظاره خواهند کرد. ما همه افتخار می‌کنیم که سهمی در آینده اکتشاف بشر داشته‌ایم.»

منبع خبرگزاریی ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10970
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها