ترکیه به دنبال ساخت ماهواره بومی

0 387

پس از صرف یک میلیارد دلار بر روی برنامه های ماهواره ای، ترکها تصمیم گرفته اند که منابع خود را بر روی صنایع محلی صرف کنند. با این حال، آنها به منظور ساخت اولین ماهواره بومی کشور، از دانش خارجی ها استفاده خواهند کرد و به گفته یکی از مقامات ارشد ترکیه، اولین ماهواره ترکیه در سال2019 به فضا پرتاب خواهد شد. او گفت معیارهای کلیدی برای دولت ترکیه به منظور ساخت ماهواره ” نرم افزار، طراحی و پلت فرم” هستند. ماهواره بومی 6A خواهد بود. Ensar Gul مدیر کل ترکست گفت: ما بعد از 6A ، 7A و 7B را به فضا پرتاب خواهیم کرد و تا سال 2023، قصدداریم ناوگانی از 10 ماهواره را اداره کنیم. وی گفت: به طور میانگین هزینه هر ماهواره ترکیه، مبلغی در حدود145 میلیون دلار است.  بازیگران داخلی ترکیه در این پروژه Aselsen،  Tubitak Uzay، TAIو  CTech می¬باشند. 
به لحاظ زیر ساختی، در سال 2015 شرکت TAI وابسته به صنایع دفاعی ترکیه بودجه 112 میلیون دلاری را صرف ساخت مرکز مونتاژ و تست ماهواره¬ای(USET) با وزن کمتر از 5 تن کرده است. این مرکز با هدف استقلال کامل ترکیه در مونتاژ و تست ماهواره و همچنین ارائه خدمات به شرکت¬های خارجی ساخته شده است. ترکیه تجربه ساخت و تست برخی قطعات هواپیمایی و هلکوپتری شرکت¬های خارجی نظیر بوئینگ را در کارنامه خود دارد. 
متولی برنامه مخابراتی ترکیه وزارت پست و تلگراف این شرکت می¬باشد. این برنامه در دهه 90 با برگزاري مناقصه بين‌المللي براي ساخت يك ماهواره مخابراتي آغاز كرد. شركت آيرواسپسيال فرانسه موفق به پيروزي در اين مناقصه شد و اين ماهواره مخابراتي، توركست نام گرفت. در ادامه ترک¬ها برای ماهواره¬های بعدی خود با شرکت¬های تالس و میتسوبیشی انجام دادند و برای پرتاب از آریان فرانسه و پوروتون روسیه بهره بردن

 
منبع defensenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10543
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها