هابل تصویری با جزئیات بالا از یک کهکشان مارپیچی ثبت کرد

تلسکوپ فضایی هابل تصویری با جزئیات بالا از کهکشان مارپیچی NGC 691 در صورت فلکی برج حَمَل (Aries) منتشر کرده که با استفاده از دوربین واید فیلد ۳ (Wide Field Camera 3) تلسکوپ مذکور ثبت شده است. این کهکشان عضوی از گروه کهکشان‌هایی با نام مشابه یعنی NGC 691 بوده که مجموعه‌ای از کهکشان‌ها با اثر گرانشی متقابل هستند و ۱۲۰ میلیون سال نوری با زمین فاصله دارند.

هابل با استفاده از طیف وسیعی از فیلترها اجرامی مانند NGC 691 را رصد می‌کند و در این رصدها هر فیلتر فقط به‌ طول موج‌های خاصی از نور اجازه می‌دهد تا به دوربین برسند. سپس تصاویر فیلترشده توسط متخصصان رنگ‌پردازی می‌شوند و آن‌ها به‌دقت انتخاب می‌کنند که کدام رنگ با طول موج نوری که از فیلتر گذشته، مطابقت دارد. درنهایت ترکیب تصاویر رنگی از فیلترهای جداگانه، تصویری تمام‌رنگی ایجاد کرده و بینش کاملا دقیقی درباره طبیعت و شکل ظاهری این اجرام فراهم می‌آورد.

منبع دیجی کالا