سرمایه‌گذاری پنتاگون روی توسعه آنتن‌های آرایه فازی جدید برای بهبود ارتباطات ماهواره‌ای نظامی

0 285

شرکت آمریکایی سزیم‌استرو (CesiumAstro) فناوری آرایه فازی فعال (Active Phased Array) جدیدی را توسعه داده است تا از طریق آن خدمات ارتباطات بین ماهواره‌ای را به مشتریان ارائه دهد. در آرایه فازی فعال، هر عنصر آنتن دارای یک ماژول فرستنده یا گیرنده آنالوگ است که تغییر فاز مورد نیاز برای هدایت الکترونیکی پرتوی آنتن را ایجاد می‌کند. 

آرایه‌ فازی فعال که با نام آرایه اسکن‌شده الکترونیکی فعال (Active Electronically Scanned Array) نیز خوانده می‌شود، نوعی فناوری آرایه فازی پیشرفته بوده که در کاربردهای نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فناوری مذکور برخلاف آرایه فازی غیرفعال (Passive Phased Array) می‌تواند همزمان تعدادی پرتوی امواج رادیویی را در چندین فرکانس در جهات مختلف ساطع کند. آنتن‌های آرایه فازی فعال علاوه‌بر افزایش کارآیی سامانه، امکان اجرای طیف عملکردهای گسترده‌تری را نیز به‌همراه دارند. 

سزیم‌استرو اکنون در حال آماده‌سازی مقدمات برای پرتاب دو ماهواره مکعبی با ابعاد 6U و عمر طراحی ۵ سال به‌منظور آزمایش فناوری خود است. این شرکت طی ماموریتی موسوم به سزیم میشن-۱ (Cesium Mission-1) این ماهواره‌ها را که در باند Ka فعالیت می‌کنند، در مدار لئو قرار خواهد داد. مشتریان فناوری سزیم‌استرو شامل نیروی دریایی ایالات متحده، ناسا و آژانس دفاع موشکی آمریکا (U.S. Missile Defense Agency) می‌شوند و پنتاگون نیز از لحاظ مالی این شرکت را حمایت می‌کند.

 

cesiumastro ، wikipedia ، ieeexplore.ieee ، spacenews

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17932
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها