دانشمندان مدعی وجود قارچ در مریخ شدند

0 147

سه دانشمند پس از بررسی تصاویری که مریخ‌نورد کنجکاوی (Curiosity) ناسا و مدارگرد شناسایی مریخ (Mars Reconnaissance Orbiter) این سازمان از سطح سیاره سرخ ثبت کرده‌اند، مدعی شدند روی سطح مریخ قارچ وجود دارد. مطابق ادعای آن‌ها این قارچ‌ها طی روزها، هفته‌ها و ماه‌ها ناگهان ظاهر و بعد ناپدید شده و اندازه آن‌ها کوچک می‌شود.

 شینلی وی (Xinli Wei)، میکروبیولوژیست از دانشگاه علوم چین (Chinese Academy of Sciences)، و رودلف شیلد (Rudolph Schild)، اخترشناس از دانشگاه هاروارد اسمیتسونیان (Harvard-Smithsonian) آمریکا و رهون گابریل جوزف (Rhawn Gabriel Joseph) سال‌هاست تصاویر ناسا را مورد بررسی قرار می‌دهند و نظریات مختلفی به‌اشتراک گذاشته‌اند. 

این گروه در آخرین مطالعه بر وجود حیات در سیاره سرخ تاکید دارند و ۴۰ عکس نیز برای اثبات ادعایشان در تحقیقات قرار داده‌اند. آن‌ها با اشاره به ساختارهای عنکبوتی‌ شکل مریخ به‌نام آرانیفورمز (araneiforms) می‌گویند، این ساختارها شواهدی مبنی‌بر وجود قارچ سیاه، کپک، گلسنگ و جلبک است. این ساختارها در بهار تا ۲۹۸ متر رشد می‌کنند و در زمستان ناپدید می‌شوند.


اگرچه ناسا پیش از این اعلام کرده است که چنین ساختارهای عظیمی در نتیجه ذوب یخ‌های فصلی دی‌اکسید کربن به وجود می‌آیند، اما این دانشمندان معتقدند یخ‌های دی‌اکسید کربن، شفاف و سفید هستند و نمی‌توانند ساختارهای یادشده را تشکیل دهند. گروه مذکور همچنین مدعی‌اند بر روی مریخ‌نورد کنجکاوی نیز قارچ رشد کرده است و بخش بزرگی از ادعاهای آن‌ها براساس تغییر شکل و اندازه این ساختارهاست.

 

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17837
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها