دریافت سیگنال رادیویی مرموز از نزدیک‌ترین ستاره به خورشید

0 367

طی بررسی داده‌های تلسکوپ‌ها یک سیگنال رادیویی کشف شده که محققان معتقدند از سمت ستاره پروکسیما قنطورس (Proxima Centauri) می‌آید. پروکسیما قنطورس نزدیک‌ترین ستاره به خورشید است و البته ۴.۲ سال نوری از منظومه شمسی فاصله دارد. این ستاره آن‌قدر کم‌نور می‌باشد که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود. 

اندرو سیمیون (Andrew Siemion)، محقق دانشگاه کالیفرنیا برکلی (University of California, Berkeley)، می‌گوید: «این سیگنال خصوصیاتی دارد که توجه بسیاری را جلب کرده، اما هنوز به‌طور کامل قابل توضیح نیست. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌هایش این است که طیف رادیویی بسیار باریک ۹۸۲ مگاهرتزی دارد. این محدوده‌ طیف رادیویی معمولاً عاری از سیگنال‌هایی است که ماهواره‌های دست‌ساز و فضاپیماها به‌وجود می‌آورند.»

دانشمندان همچنین معتقدند هیچ راه شناخته‌شده‌ای وجود ندارد که بتوان انرژی الکترومغناطیسی را به‌صورت یک فرکانس تک‌باند درآورد. به‌گفته‌ سیمیون، شاید روش‌های ناشناخته‌ای در فیزیک پلاسما برای رمزگشایی این سیگنال وجود داشته باشد.

سیگنال منتسب به ستاره پروکسیما قنطورس در قالب پروژه‌ای موسوم به بریک‌ترو لیسن (Breakthrough Listen) شناسایی شد؛ پروژه‌ای که هدف از اجرای آن بررسی داده‌های جمع‌آوری‌شده از تلسکوپ‌های رادیویی در سراسر جهان به‌منظور کشف شواهدی از فناوری فرازمینی و تمدن‌های پیشرفته فضایی عنوان شده است.

منبع گجت نیوز
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16185
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدحسین فاخری
محمدحسین فاخری
3 سال قبل

خوب اونا هم یدونه سیگنال رادیویی بفرستن اگه بازم جواب دادن پیام منتقل کنید که شاید اثبات بشه فرا زمینی ها وجود دارد.